IAR Systems lanserar ett partnerprogram för inbyggda system

IAR Systems, som ägs av Intoi, lanserar idag ett partnerprogram för att integrera IAR Systems verktyg för programmering av inbyggda system med ett antal utvalda realtidsoperativsystem. Genom partnerprogrammet skapas ett ekosystem av IAR Systems programmeringsverktyg och världsledande realtidsoperativsystem för att underlätta för utvecklare av inbyggda system.

Intois helägda dotterbolag IAR Systems är en världsledande leverantör av programmeringsverktyg för inbyggda system med över 10 000 kunder. Utvecklare använder IAR Systems mjukvara när de programmerar den kod som styr inbyggda system (chip) i till exempel robotar, hissar, klockor, bilar, mobiler, medicinutrustning, hemelektronik, mätutrustning med mera.

- IAR Systems växer snabbast inom de mer avancerade systemen på 32-bitars arkitektur som i ökande grad integreras med annan mjukvara. Vi är därför mycket glada att så många leverantörer av realtidsoperativsystem vill knyta sig till oss, säger Stefan Skarin, VD på IAR Systems och koncernchef på Intoi. Intoi är en drivkraft för att utveckla teknikbolag och IAR Systems partnerprogram är ett viktigt steg i strategin att driva IAR Systems produktportfölj inom de mer avancerade systemen.

Till IAR Systems partnerprogram ansluter sig CMX, eForce, Express Logic, FreeRTOS, Micrium, Micro Digital, Quadros, Sciopta, SEGGER och Wittenstein. Nya partner kan tillkomma.

IAR Systems kunder ställer olika krav på realtidsoperativsystem (RTOS) och så kallad middleware beroende på deras syfte med det inbyggda systemet. IAR Systems RTOS & Middleware Partner Program har utvecklats för att möta olika kundkrav och förenkla användningen av realtidsoperativsystem och så kallad middleware i kundernas inbyggda system.

Om IAR Systems

IAR Systems är en Uppsalabaserad världsledande leverantör av egenutvecklad programvara för utveckling av inbyggda system. IAR Systems effektiva programmeringsverktyg används för att utveckla chip som styr produkter inom till exempel industriautomation, medicinteknik, konsumentelektronik och fordonsindustrin. IAR Systems kombinerar hög teknisk höjd med stor räckvidd genom marknadens största kundbas med över
10 000 kunder i hela världen. IAR Systems grundades 1983 och ägs av Intoi sedan 2005. Se www.iar.com.

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.