IAR Systems stöder Atmels nya SAM D20 mikroprocessorer

Uppsala, Sverige — 3 juli, 2013 — Idag meddelar IAR Systems att företagets högpresterande utvecklingsverktyg IAR Embedded Workbench för ARM nu har stöd för de nya extra energisnåla mikroprocessorerna SAM D20 från Atmel Corporation.

Atmels SAM D20-serie är baserad på ARM Cortex-M0+ och inkluderar flera energisparande funktioner. Mikroprocessorerna är designade för att användas inom hemautomatisering, konsument- och industriapplikationer, och smarta mätningsystem.

IAR Embedded Workbench för ARM innehåller högoptimerande byggverktyg och omfattande analys- och felsökningsmöjligheter inklusive den innovativa tekniken Power Debugging, allt i ett användarvänligt gränssnitt. Genom det nyligen tillagda stödet för I-scope, debugproben som används tillsammans med I-jet för att mäta strömförbrukning direkt på kretskortet, kan utvecklare optimera sina applikationer för minimal strömförbrukning och därigenom få ut mesta möjliga av de energieffektiviserande funktionerna hos SAM D20-serien.

”Atmel och IAR Systems är partners sedan långt tillbaka och vi är glada att så tidigt kunna få stöd för vår SAM D20-serie i det kraftfulla utvecklingsverktyget IAR Embedded Workbench, säger Joerg Bertholdt, Director of Tools and Software på Atmel Corporation. ”Den nya serien utökar vår breda produktportfölj som sträcker sig från 8-bitars AVR-mikroprocessorer till avancerade Cortex-A5-processorer. Våra kunder kan lita på att IAR Systems tillhandahåller världsledande verktyg för vårt kompletta utbud av extra energisnåla mikroprocessorer.”

Stöd för SAM D20 finns i version 6.60 och senare av IAR Embedded Workbench för ARM. Mer information om verktygen och möjlighet att ladda ner gratisversioner finns på www.iar.com/ewarm.

Ladda ner (PDF)

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.