IAR Systems utökar branschledande utvecklingsverktyg med stöd för Renesas Electronics RA-processorer

Stockholm, Sweden—February 24, 2020—IAR Systems presenterar idag komplett stöd för den Arm Cortex-baserade processorfamiljen RA från Renesas Electronics Corporation. Det kompletta utvecklingsverktyget IAR Embedded Workbench erbjuder kraftfulla kodoptimeringar och debuggingfunktioner i en komplett utvecklingsmiljö, allt levererat med global teknisk support och utbildning.

Renesas RA är en processorfamilj som erbjuder en kombination av optimerad prestanda, säkerhet, konnektivitet, perifera processor-IPn samt användarvänliga mjukvarupaket som gör det möjligt att bygga nästa generations inbyggda system. Som stöd för den nya processorfamiljen har Renesas byggt ett starkt ekosystem av partners som levererar en rad olika mjukvaru- och hårdvarulösningar som funkar med RA-processorer, vilket gör det enkelt att utveckla IoT-enheter för industri- och byggnadsautomation, mätning, hälsovård och hemelektronik.

“Vi är glada att kunna utöka processorstödet i IAR Embedded Workbench genom vår nyaste RA-processorfamilj”, säger Roger Wendelken, Senior Vice President, MCU Business Division, Renesas. ”IAR Systems har en nyckelroll i vårt ekosystem av partners och företagets verktyg kommer att hjälpa kunder att maximera fördelarna med RA för att bygga nästa generations inbyggda system.”

“Marknaden för inbyggda system rör sig snabbare än någonsin och därmed är utvecklare i behov av att ha tillgång till integrerade flexibla lösningar som erbjuder avancerad funktionalitet, utan att behöva kompromissa med prestanda eller kvalitet”, säger Anders Holmberg, Chief Strategy Officer, IAR Systems. ”Genom att göra ekosystemet till en väsentlig del av erbjudandet för RA möter Renesas dessa behov. Utvecklare kan lita på att IAR Systems verktyg tar tillvara på tekniken och erbjuder de integrationer som de behövs.”

Förutom kraftfulla koptimeringar erbjuder utvecklingsverktyget IAR Embedded Workbench kompletta debugging- och analysmöjligheter genom en rad olika funktioner. Integrerad kodanalys säkerställer kodens kvalitet. För att förenkla certifiering av funktionskritiska system erbjuder IAR Systems certifierade verktyg för funktionell säkerhet. Dessutom gör IAR Systems debugprobar att arbetsflöden blir mer flexibla.

Genom sitt utbildningsprogram IAR Academy erbjuder IAR Systems sina kunder att fördjupa sin kunskaper och maximera sin produktivitet. I det nyligen lanserade IAR Academy On Demand kan kunder få tillgång till kurser via en onlineportal.

Stöd för Renesas RA finns från version 8.50 av IAR Embedded Workbench for Arm. Verktygen visar på embedded world 2020, 25-27 februari i Nürnberg i Tyskland. Mer teknisk information finns också på www.iar.com/iar-embedded-workbench/tools-for-arm.

### Slut

Ladda ner (PDF)

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.