IAR Systems gör ytterligare förbättringar av världsledande utvecklingsverktyg för ARM

Uppsala, Sverige—12 juni, 2012—IAR Systems har släppt en ny version av sin flaggskeppsprodukt IAR Embedded Workbench för ARM. Den nya versionen, 6.40, innehåller en mängd nya funktioner, förbättringar och optimeringar.

Bland annat innehåller den nya versionen en ny text-editor och source browser, som möjliggör ett antal nya användarvändliga funktioner. Även kompilatorn har uppdaterats med nya funktioner, förbättringar och kraftfulla optimeringar. Att kompilatorn skapar kod med så kort exekveringstid som möjligt är väldigt värdefullt, bland annat tack vare den stora påverkan det har på strömförbrukningen. Den nya versionen av IAR Embedded Workbench för ARM genererar kod som är upp till 40 procent snabbare än den tidigare versionen. Koden är också 50 procent snabbare än kod skapad av kompilatorn i gratisverkyget GCC.

Tack vare sina utmärka optimeringar och IAR Systems innovativa teknik Power debugging, är IAR Embedded Workbench det bästa valet för utvecklare som skapar applikationer med fokus på låg strömförbrukning. IAR Systems har nyligen lanserat debugproben I-jet, som möjliggör ännu mer förfinade mätningar av strömförbrukningen.

Den nya versionen innehåller också stöd för fem nya ARM Cortex-kärnor, vilket innebär att IAR Embedded Workbench fortsätter att stödja alla tillgängliga ARM-kärnor. Ingen annan kan erbjuda ett så brett ARM Cortex-stöd, vilket ger IAR Systems kunder unika möjligheter att välja fritt bland ett stort antal mikroprocessorer, och alltid kunna välja den som passar bäst för just det aktuella projektet, samtidigt som de kan återanvända kod och spara pengar för utbildning och adminstration. Detta ökar effektiviteten och ger en kortare time-to-market.

“Den här versionen innehåller enastående förbättringar”, säger Stefan Skarin, VD, IAR Systems. ”Vi har introducerat ett antal nya användarvänliga funktioner och extremt kraftfulla optimeringar. Samtidigt behåller vi vårt unikt breda stöd, med tillägget av ytterligare fem ARM Cortex-kärnor. Vi erbjuder de bästa produkterna på marknaden för ARM-utveckling.”

För branschordlista,  se: http://www.iar.com/sv/Investerare/Om-IAR-Systems-Group/Branschordlista/

Ladda ner (PDF)

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.