Freescale® Semiconductor samarbetar med IAR Systems för att uppnå högre prestandaresultat

Uppsala—29 januari, 2013—IAR Systems meddelar idag att dess utvecklingsverktyg IAR Embedded Workbench® har bidragit till att bolagets samarbetspartner Freescale Semiconductor har kunnat uppnå oöverträffade prestandaresultat med sin Kinetis K70 mikroprocessorsfamilj. Kinetis K70-processorerna är baserade på ARM® Cortex™-M4.

Resultatet är uppmätt med Embedded Microprocessor Benchmark Consortiums (EEMBC) utvärderingsmått CoreMark som testar processorkärnors prestanda. Kinetis K70 uppnådde tillsammans med IAR Embedded Workbench en poäng på 3,40 CoreMark/MHz, vilket är den hittills högsta publicerade poängen för en ARM-baserad processor.

”De kraftfulla optimeringarna i IAR Embedded Workbench levererar enastående prestanda för en Kinetis-processor”, kommenterade Geoff Lees, senior vice president and general manager of Freescale’s MCU business group. ”Vår Kinetis-familj är designad för skalbar prestanda, integration, kommunikation, MMI och säkerhet. Den senaste versionen av IAR Embedded Workbench ökar kodeffektiviteten och skapar mer energieffektiva, mer högpresterande applikationer.”

Toppresultatet uppnåddes med den senaste versionen av IAR Embedded Workbench for ARM, version 6.50. IAR Embedded Workbench är en uppsättning mjukvaruverktyg som används för att programmera och felsöka inbyggda system. Mer information finns på www.iar.com/ew.

EEMBC:s resultat publiceras på www.coremark.org.

Ladda ner (PDF)

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.