IAR Systems dominerar verktygsmarknaden för processorer baserade på ARM Cortex-M

Mer än hundra enterpriseavtal med ARM Cortex-M-kunder har tecknats under det senaste året

Uppsala – 30 oktober, 2013 – I samband med den årliga utvecklarkonferensen ARM TechCon i Kalifornien bekräftar IAR Systems idag att företaget är den ledande leverantören av utvecklingsverktyg för processorer baserade på de populära ARM Cortex-M-kärnorna. Fler kunder än någonsin tidigare väljer att arbeta med verktygsuppsättningen IAR Embedded Workbench och under det senaste året har fler än hundra ARM Cortex-M-kunder valt att teckna enterpriseavtal. Många av dessa kunder väljer att standardisera sin utveckling på IAR Systems verktyg, vilket ger dem unik flexibilitet och förenklad licenshantering.

Bakom beslutet att använda IAR Systems verktyg ligger oftast den stora bredden i antalet stödda processorer, tillsammans med verktygens praktiska funktioner och ledande prestanda. Förutom denna solida teknologi erbjuder IAR Systems även professionell, global teknisk support och teknisk utbildning.

”Fler kunder än någonsin tidigare ser fördelarna med att standardisera sin ARM Cortex-M-utveckling på våra verktyg”, kommenterar Stefan Skarin, VD på IAR Systems. ”Det här är något som syns tydligt i vår tillväxt de senaste åren. Tack vare vårt samarbete med partners såsom Silicon Labs/Ember, Gainspan och Microsemi dominerar vi även marknaden för ARM Cortex-M-baserade SoC:er (System-on-a-Chip).”

För att möta olika kunders behov finns IAR Embedded Workbench för ARM i flera olika paketeringar, för ARM och ARM Cortex, för ARM Cortex-M, samt för ARM Cortex-M0. Läs mer på www.iar.com/ewarm.

Ladda ner (PDF)
Ladda ner (JPEG)

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.