IAR Systems erbjuder kraftfulla utvecklings-verktyg för Renesas Electronics nya RX100

Uppsala – 22 april, 2013 – Som enda leverantör med stöd för samtliga Renesas-arkitekturer, är IAR Systems stolta att presentera fullständigt stöd för den nyligen introducerade mikroprocessorgruppen RX111. IAR Systems nära samarbete med Renesas gör att stöd för RX111 redan nu finns tillgängligt i den världsledande verktygskedjan IAR Embedded Workbench. I samband med detta lanserar IAR Systems även en gratis 64KB-begränsad version av IAR Embedded Workbench som stödjer alla RX-processorer, inklusive den nya RX111-gruppen.

IAR Embedded Workbench för RX version 2.42 som släppts idag innehåller också ny funktionalitet för att se och undersöka variabel data direkt när koden körs och en projektkonverterare som gör det enkelt att överföra projekt från Renesas HEW till IAR Embedded Workbench.

RX111-serien är först ut i lanseringen av Renesas RX100-mikroprocessorer. De kännetecknas av exceptionellt låg strömförbrukning, god anslutbarhet och hög prestanda.

”Prestanda och effektivitet är viktiga faktorer för utvecklare av inbyggda system, och vi är väldigt glada att Renesas än en gång har valt att samarbeta med IAR Systems för att ge sina kunder tillgång till världsledande utvecklingsverktyg”, kommenterar Stefan Skarin, VD på IAR Systems. ”IAR Embedded Workbench och RX100-serien levererar enastående prestanda och ger kunderna möjlighet att utveckla energisnåla, högpresterande applikationer.”

”Eftersom designbehoven för inbyggda system utvecklas och blir alltmer komplexa är ett starkt ekosystem en nyckel till framgång”, kommenterar Peter Carbone, Vice President of Marketing, Renesas Electronics America. ”Med IAR Embedded Workbench för RX spelar IAR Systems en viktig roll i att erbjuda lösningar som ger utvecklare av inbyggda system en möjlighet att dra nytta av alla de fördelar RX-processorerna har att erbjuda. Vi är väldigt nöjda över att kunna utöka vårt samarbete med IAR Systems till att inkludera den nya RX111-mikroprocessorgruppen.”

Läs mer om IAR Embedded Workbench för RX och ladda ner gratis evalueringslicenser, inklusive den nya 64KB-versionen, på www.iar.com/ewrx.

Ladda ner (PDF)
Ladda ner (JPEG)

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.