IAR Systems lanserar Experiment! — en serie utvecklingskit för kreativ, enkel och prisvärd utvärdering

Uppsala, Sverige — 22 juli, 2013 — IAR Systems lanserar idag sina nya startkit Experiment!. Dessa utvecklingskit är gjorda för att snabbt komma igång med kreativ utveckling till ett lågt pris. Utvecklare kan använda kiten för att utvärdera verktygskedjan IAR Embedded Workbench och den inkluderade mikroprocessorn, samt designa, börja utveckla, integrera och testa sina applikationer.

Först ut i den nya serien är ett spelkontrollkit och ett magnetometerkit. Spelkontrollkitet innehåller en spelkontroll, en liten LCD-skärm i färg och exempelprojekt såsom ett snakespel. Priset för detta kit är 780 SEK. Magnetometerkitet har en inbyggd magnetometermodul och en LCD-skärm och kan användas för att identifiera magnetfält. Magnetometerkitet kostar 600 SEK. Kiten inkluderar en storleksbegränsad version av IAR Embedded Workbench och kan användas tillsammans med IAR Systems debugprob I-jet liksom andra JTAG-probar.

De båda kiten är baserade på ARM Cortex-M3-processorn STM32L152VB från STMicroelectronics och har flera anslutningsmöjligheter. Ström fås genom JTAG, trace eller USB. Kortet har också en del för prototyping, olika funktionsknappar och ett par LED-lampor. Punkter att mäta ström och spänning finns också vilket gör att IAR Systems prob I-scope kan användas tillsammans med kiten för att mäta hur kortets energiförbrukning hänger ihop med applikationens källkod.

”Vi har utvecklat en ny typ av kit för kreativ, enkel och billig utveckling”, kommenterar Sara Skrtic, Product Manager för kits på IAR Systems. ”Vi är själva utvecklare så när vi bestämde vilka moduler och projektexempel som vi skulle inkludera, tänkte vi på vad vi själva gillar att arbeta med, och vi tror att vi har kommit på något som är både användbart och kul på samma gång. De två första kiten kommer att följas av fler, med olika moduler och med ett antal olika mikroprocessorer.”

Mer information om kiten finns på www.iar.com/experiment. På denna sida kan användare också skicka in och dela med sig av sina applikationer.

### Ends

Editor's Note: IAR Systems, IAR Embedded Workbench, C-SPY, visualSTATE, The Code to Success, IAR KickStart Kit, I-jet, I-scope, IAR and the logotype of IAR Systems are trademarks or registered trademarks owned by IAR Systems AB. All other products are trademarks of their respective owners.

Ladda ner (PDF)
Ladda ner (JPEG)

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.