IAR Systems tillsätter global kundsupportchef

Uppsala – 27 november 2013 – IAR Systems meddelar idag att företaget tillsätter en ny tjänst för att ytterligare stärka sin globala kundsupport och service. Den nya tjänsten är en global kundsupportchef (Director of Global Customer Support) och personen som har blivit vald för rollen är Steve Egerter, tidigare chef för teknisk support i USA.

Med sina 30 år i branchen är IAR Systems välkänt för sin mycket uppskattade kundsupport och service. Under de senaste åren har företaget, tack vare sitt breda produkterbjudande och sin internationella prägel, blivit en dominerande spelare på marknaden för inbyggda system. IAR Systems globala räckvidd och utökade erbjudande är sprunget ur marknadens ökande krav på systemkomplexitet och globalisering. Att tillsätta den nya tjänsten global kundsupportchef är ett steg mot att ytterligare fullborda företagets ambition om att erbjuda utökad service och på samma gång säkerställa utmärkt kundservice över hela världen.

Steve Egerter har lång erfarenhet av marknaden för inbyggda system inklusive mer än tio år hos IAR Systems. Tidigare har han jobbat inom säkerhetsindustrin med olika tekniska arbetsuppgifter. Steve examinerades från Lakehead University år 2000 med en högskoleingenjörsexamen i elektroteknik och han har också en examen i elektronik med fokus på kommunikation från Radio College of Canada. För närvarande är han stationerad på IAR Systems kontor i Boston.

”Jag är glad och stolt att kunna presentera den nya globala tjänsten och att vi ger Steve rollen,” säger Stefan Skarin, VD på IAR Systems. ”Genom att tillsätta denna tjänst bekräftar vi för våra kunder att kundsupport verkligen är viktigt för oss framöver. En ökad kapacitet på detta område hjälper oss också att infria våra höjda ambitioner om kundbekräftelse och utökning av vårt produkterbjudande.”

Steve Egerter kommer att börja på sin nya tjänst som Director of Global Customer Support den 1 december 2013.

### Ends

Editor's Note: IAR Systems, IAR Embedded Workbench, C-SPY, visualSTATE, The Code to Success, IAR KickStart Kit, I-jet, I-scope, IAR and the logotype of IAR Systems are trademarks or registered trademarks owned by IAR Systems AB. All other products are trademarks of their respective owners.

Ladda ner (PDF)
Ladda ner (JPEG)

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.