IAR Systems stöder den nya processorkärnan ARM Cortex-M7

Uppsala, Sverige – 24 september 2014 – IAR Systems släpper idag en ny version av sina världsledande utvecklingsverktyg för ARM-baserade processorer. Version 7.30 av IAR Embedded Workbench för ARM stöder den nya 32-bitarsprocessorn ARM Cortex-M7 som är utvecklad specifikt för att användas inom smarta system, och framför allt för kommunikationsintensiva applikationer inom Internet of Things. Utvecklare som använder IAR Systems verktyg för att utveckla produkter baserade på den nya processorn ges nya unika möjligheter för hög prestanda kombinerat med energieffektivitet. I tester med Embedded Microprocessor Benchmark Consortiums (EEMBC) utvärderingsmått CoreMark genererar IAR Embedded Workbench enastående prestandaresultat.

”ARM, IAR Systems och ST har samarbetat för att turboladda kombinationen av den nya ARM Cortex-M7-kärnan, vår STM32 F7-mikroprocessor och IAR Embedded Workbench och få ut mesta möjliga av teknologins prestanda”, kommenterar Daniel Colonna, Marketing Director, Microcontroller, STMicroelectronics.

“IAR Systems fortsätter att vara tidiga med stöd för nya ARM-processorer”, säger Richard York, Vice President, Embedded Marketing, ARM. “Genom att deras verktyg är optimerade för att få ut mesta möjliga av den nya ARM Cortex-M7-kärnan bidrar företaget till att möjliggöra att nya konkurrenskraftiga produkter kan utvecklas.”

“Vi följer ARM i deras produktutveckling och därför är vi alltid tidiga med att erbjuda verktygsstöd för deras processorer,” säger Stefan Skarin, VD på IAR Systems. ”Vårt kompletta utvecklingsverktyg IAR Embedded Workbench är känt för hög prestanda och användarvänlighet, och tack vare våra starka partnersamarbeten kan vi erbjuda marknadens bredaste processorstöd. Genom att stödja ARM Cortex-M7 stärker vi vår position ytterligare som världsledande leverantörer av utvecklingsverktyg för ARM-baserade inbyggda system.”

Läs mer om IAR Embedded Workbench för ARM på www.iar.com/ewarm.

Ladda ner (PDF)

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.