adidas väljer IAR Systems för utveckling av smart träningssystem

Embedded World, Nürnberg, Tyskland – 24 februari 2015 – IAR Systems är stolta över att kunna meddela att adidas AG Tyskland har använt IAR Systems världsledande utvecklingsverktyg, IAR Embedded Workbench, för att utveckla sin innovativa produkt adidas miCoach Elite Team System. Produkten är den första i sitt slag som i realtid mäter fysiologisk data inom professionell lagidrott. adidas har valt att använda IAR Embedded Workbench för ARM i flera utvecklingsprojekt under de senaste åren tack vare verktygens användarvänlighet och höga prestanda.

”Många av de mest välkända företagen från världens alla hörn använder IAR Systems verktyg för att utveckla nya konkurrenskraftiga produkter. Jag är väldigt stolt över att våra verktyg har hjälpt adidas att utveckla den smarta teknologin i miCoach Elite Team System”, säger Stefan Skarin, VD, IAR Systems. ”Detta exempel ur vår stora kundbas av 46 000 kunder visar tydligt att våra verktyg hjälper utvecklare världen över att bygga en smartare värld. Vi har bara sett början på hur Internet of Things kommer att bidra till att skapa ett friskare, säkrare, effektivare och mer hållbart samhälle.”

Produkter inom Internet of Things och kroppsnära teknik, så kallade wearables, blir alltmer populära. En stor trend bland dessa smarta produkter är applikationer för att bevaka och hålla kolla på såväl personlig fysik som hälsotillstånd. adidas miCoach Elite Team System är det första systemet i sitt slag som använder fysiologisk data i realtid och skickar den till tränare bredvid till exempel fotbollsplanen. Systemet erbjuder inte bara realtidsuppdateringar under träning, det håller även koll på total träningseffekt genom mätning av styrka, fart, hjärtfrekvens, accelerationshastighet och position. Detta ger tränaren god inblick i spelares prestationsförmåga samt arbetsinsats och hjälper på så sätt lag att både uppnå och bibehålla maximal fysisk prestation. Under de senaste åren har systemet använts av flera adidas-fotbollsklubbar och federationer runt om i världen.

IAR Embedded Workbench är en komplett uppsättning utvecklingsverktyg för att utveckla inbyggda system. Verktygen erbjuder en omfattande miljö för hela utvecklingsprocessen som kontinuerligt byggs ut utifrån utvecklares behov och i takt med marknadens utveckling. Tack vare sitt starka partnernätverk med ledande processortillverkare kan IAR Systems leverera industrins bredaste stöd för processorer. Detta unika oberoende möjliggör för kunder att välja fritt bland processorer för att hitta det som passar deras behov bäst och samtidigt känna sig säker på att kunna maximera den specifika processorns funktioner genom att använda IAR Systems kraftfulla verktyg. Mer information om utvecklingsverktygen finns på www.iar.com/ew.

Ladda ner (PDF)

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.