IAR Systems lanserar C-STAT för Atmel AVR

Med den nya versionen av IAR Embedded Workbench för Atmel 8-bitarprocessorer AVR fortsätter IAR Systems att bredda sitt världsledande erbjudande

Uppsala, Sverige – 3 juni 2015 – IAR Systems senaste version av det världsledande utvecklingsverktyget IAR Embedded Workbench för AVR utökar möjligheterna till statisk kodanalys samt analys av stackanvändning. Den nya versionen innehåller stöd för IAR Systems andra egna tilläggsprodukt, C-STAT, som medför att utvecklare kan säkerställa såväl kodens kvalitet på ett tidigt stadium i utvecklingsprocessen som efterlevnad av regler och kodningsstandarder.

”Den nya funktionaliteten som den senaste versionen av IAR Embedded Workbench för AVR erbjuder skapar stora fördelar för våra kunder”, säger Steve Pancoast, VP SW Development, Tools & Applications, Atmel Corporation. ”Med de nya analysmöjligheterna kan utvecklare förbättra sin kods kvalitet samtidigt som deras utvecklingsprocess effektiviseras. Genom vårt nära samarbete med IAR Systems får våra kunder tillgång till världsledande utvecklingsverktyg för samtliga AVR-processorer och ARM-baserade processorer från Atmel.”

“Genom lanseringen av denna nya version av IAR Embedded Workbench för AVR fortsätter vi att bygga det bredaste erbjudandet på marknaden. C-STAT har rönt stora framgångar på marknaden och vi ser en fortsatt stor efterfrågan bland våra kunder”, säger Mats Ullström, operativ chef, IAR Systems.

För mer teknisk information om IAR Embedded Workbench för AVR, besök www.iar.com/iar-embedded-workbench/atmel/avr/.

Ladda ner (PDF)

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.