IAR Systems tillsätter operativ chef

Uppsala, Sverige – 27 april 2015 – IAR Systems meddelar att företaget har tillsatt Mats Ullström som operativ chef, Chief Operating Officer. Tjänsten som operativ chef är en ny roll i IAR Systems ledningsgrupp och kommer att ytterligare förstärka företagets verksamhet och drifteffektivitet.

”Under de senaste åren har IAR Systems på ett framgångsrikt sätt ändrat sin affärsmodell och nu är det dags att ta nästa steg för fortsatt tillväxt,” kommenterar Stefan Skarin, VD på IAR Systems. ”Att utnämna Mats Ullström som operativ chef är ett stabilt val för att bibehålla och utveckla vårt unika erbjudande och dess styrkor. Denna nya roll stärker också min ambition som VD att kunna fokusera och engagera mig och företaget mer i dagens och morgondagens spännande möjligheter inom marknaden för inbyggda system.”

”I min roll som operativ chef kommer jag att kunna utnyttja min långa bakgrund inom företaget och min produktkunskap,” säger Mats Ullström, operativ chef på IAR Systems. ”Mitt främsta fokus i min nya roll blir att intensifiera våra insatser för att bredda vår service och utöka vårt produkterbjudande. Jag är glad för denna möjlighet och ser fram emot att jobba i nära samarbete med vår VD och våra kunder och partners.”

Mats har en Masterexamen i datavetenskap från Uppsala universitet och har arbetat på IAR Systems sedan 2001. Tidigare jobbade han som Business Unit Manager för IAR Embedded Workbench och har under de senaste åren varit produktdirektör. Från och med nu kommer han att kombinera rollen som produktdirektör med sin nya roll som operativ chef.

Ladda ner (PDF)

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.