IAR Systems Group flyttas från Small Cap till Mid Cap på Nasdaq Stockholm

Uppsala, Sverige, 19 december 2016 - IAR Systems Group ABs aktie av serie B (IAR B) flyttas från Small Cap-segmentet till Mid Cap-segmentet på Nasdaq Stockholm till följd av Nasdaqs årliga genomgång av marknadsvärden för de nordiska marknaderna. Detta meddelades av Nasdaq den 19 december 2016 och aktien kommer att handlas inom segmentet Mid Cap från och med 2 januari 2017.
I Mid Cap segmentet  ingår bolag med ett börsvärde mellan 150 miljoner euro och 1 miljard euro.

”Vårt marknadsvärde har ökat mer än tio gånger som ett resultat av den fokusering som vi påbörjade 2010. Vår långa historik, starka teknik, kompetenta medarbetare och goda relationer till kunder och partners har lagt grunden till denna tillväxt. Jag ser fram emot att fortsatt stärka vår position av en ledande leverantör av lösningar som möjliggör nutidens digitala produkter och framtidens innovationer.” – Stefan Skarin,  VD,  IAR Systems

Ladda ner (PDF)

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.