IAR Systems tillsätter regionchef för EMEA

Uppsala, Sverige6 september 2016 IAR Systems meddelar idag att företaget har utsett Thomas Sporrong till regionchef för EMEA. Thomas Sporrong har arbetat på IAR Systems och inom industrin för inbyggda system i 13 år, och har genom detta samlat på sig omfattande teknisk kompetens och bred erfarenhet av kundrelationer.

”Att utse Thomas Sporrong till regionchef för EMEA är ett tryggt val för att säkerhetsställa vår framtida verksamhet och ta tillvara på den stora tillväxtpotentialen som finns för regionen”,  säger Stefan Skarin, VD, IAR Systems. ”Tack vare sin breda erfarenhet har Thomas Sporrong en unik förståelse för kunders olika behov. Under de senaste månaderna har vi gjort flera strategiska rekryteringar som en del av en global investering. Att utse en regionchef för EMEA är ett ytterligare steg för att garantera att vi till fullo kan möta den ökande efterfrågan på våra produkter.”

”I min roll som regionchef för EMEA kommer jag att fokusera på att öka kreativitet och ambition, samt att leda regionen framåt för ytterligare tillväxt”, säger Thomas Sporrong, regionchef för EMEA, IAR Systems. ”Detta är verkligen en spännande möjlighet och jag ser fram emot att arbeta tätt tillsammans med vårt kunniga team för att växa verksamheten i EMEA.”

Thomas Sporrong har arbetat på IAR Systems sedan 2003 i flera olika roller. Hans senaste roll var som Global FAE (Field Application Engineer) Manager, där han ledde IAR Systems globala team av FAE:er samt var ansvarig för produktlanseringar och implementering av säljstrategier. Thomas Sporrong har en masterexamen i datavetenskap och en kandidatexamen i elektronik från Mälardalens högskola. Han är också utbildad i ledarskap vid Harvard Business School.

IAR Systems har huvudkontor i Uppsala och ett antal sälj- och supportkontor över hela världen, inklusive USA, Japan, Korea och Kina. I EMEA har företaget kontor i Uppsala, München samt Paris. Dessutom är IAR Systems representerat i ytterligare länder i EMEA via distributörer.

Ladda ner (PDF)

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.