IAR Systems kompletterar informationen angående samarbete med Amazon Web Services

Uppsala, Sverige – den 30 november 2017 – Som meddelat idag av IAR Systems kommer företagets utvecklingsverktyg IAR Embedded Workbench att stödja Amazon Web Services (AWS) IoT-operativsystem Amazon FreeRTOS. Det nya operativsystemet har lanserats vid AWS årliga användarkonferens re:Invent i Las Vegas, USA och är en del i en bredare lansering av vertikalt integrerad teknik och molntjänster för storskaliga IoT-lösningar. AWS är ett dotterbolag till Amazon och erbjuder lösningar för molnplattformar. Tillsammans med AWS kommer IAR Systems att möjliggöra för utvecklare att få tillgång till allt de behöver för att enkelt kunna bygga IoT-lösningar på en mängd olika processorer, med direkt tillgång till AWS molntjänster.

”IoT och den uppkopplade världen utvecklas snabbt och det skapar ett behov av förenklade och säkra utvecklingsprocesser. AWS svarar på detta behov med ett nytt erbjudande där vi är en del i en helhetslösning”, säger Stefan Skarin, VD, IAR Systems. ”Det faktum att IAR Embedded Workbench har valts som utvecklingsverktyg är ett erkännande av vår starka teknik och förmåga att tillhandahålla lättanvända, integrerade och flexibla utvecklingsverktyg för IoT och andra uppkopplade applikationer. Samarbetet med AWS kommer att ge möjlighet för nya och befintliga kunder att snabbt skapa uppkopplade produkter.”

”Amazon är en stark drivkraft i utvecklingen av IoT-marknaden och vårt partnerskap med AWS följer vår strategi att förädla vårt erbjudande och skapa nya möjligheter genom att etablera nya samarbeten”, säger Anders Holmberg, Director of Corporate Development, IAR Systems. ”Vi är väldigt stolta att vara en del i AWS lansering då de är en av världens ledande leverantörer av molntjänster för uppkopplade applikationer. Våra lösningar förenklar skapandet av uppkopplade applikationer och låter utvecklarna lägga sin tid där den kan ge mest värde för företaget.”

Läs mer om Amazon Web Services (AWS) IoT-operativsystem Amazon FreeRTOS på http://www.businesswire.com/news/home/20171129006079/en/AWS-Announces-Slew-New-IoT-Services-Brings

Ladda ner (PDF)

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.