IAR Systems samarbetar med Express Logic kring ny plattform för Internet of Things

Uppsala, Sverige – 16 mars 2017 – IAR Systems presenterar sitt samarbete med Express Logic, en ledande leverantör av realtidsoperativsystem för inbyggda system. Samarbetet gäller en ny plattform inom Internet of Things (IoT) som uppfyller industriella krav och fokuserar på utveckling av snabb och säker uppkoppling mellan sensorer och enheter. Plattformen presenteras under branschmässan embedded world i Nürnberg.

Express Logic och IAR Systems har ett mångårigt tekniksamarbete och under det senaste året har båda företagen varit viktiga partners till Renesas för Renesas Synergy Platform. Nu intensifierade samarbetet med fokus på att skapa fler möjligheter inom IoT.

”Vårt samarbete med Express Logic är en del i vårt ökade fokus på strategiska partnerskap och allianser”, säger Anders Holmberg, Director of Corporate Development, IAR Systems. ”Vi ser ett ökat behov av kompletta plattformar inom IoT och andra branscher på stark frammarch och tillsammans med våra partners kan vi möjlliggöra nya innovationer för framtiden.”

”I ett tekniklandskap i ständig förändring måste vi som verktygsleverantörer jobba tillsammans och leverera professionella lösningar som underlättar våra kunders arbete. Vi är stolta över att ha Express Logic som en nära partner i detta,” säger Stefan Skarin, VD, IAR Systems. ”Express Logics X-Ware IoT Platform erbjuder en stabil och kraftfull lösning som ger en unik upplevelse för utvecklaren. Dessutom betonar detta samarbete IAR Systems och Express Logics gemensamma värderingar kring vikten av prestanda, kodkvalitet och säkra lösningar för våra kundens produkter.”

”I takt med att utvecklare ställs mot allmer utmanade deadlines behövs pålitliga och användarvänliga lösningar som främjar deras uppfinningsrikedom. IAR Systems programvara IAR Embedded Workbench fortsätter att vara ledande i detta. Nu inkluderar även programvaran integration med vår X-Ware IoT Platform som möjliggör device to cloud in 25kb,” säger William Lamie, President, Express Logic. ”Vi ser fram emot att dra nytta av den nya versionen av IAR Embedded Workbench för ARM i våra produkter och tillsammans med IAR Systems ta ännu ett steg mot att göra IoT-produkter bättre.”

Ladda ner (PDF)

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.