IAR Systems uppdaterar certifierade utvecklingsverktyg för Renesas RH850 med ny funktionalitet

Stockholm, Sverige – 22 oktober 2020 – IAR Systems, en ledande leverantör av programvara och service för programmering av inbyggda system, meddelar att företaget lägger till ny funktionalitet i sina certifierade utvecklingsverktyg för Renesas RH850-processorer som är fokuserade på fordonindustrin.

Med IAR Embedded Workbench erbjuder IAR Systems sina kunder marknadens bredaste processorstöd samt flexibla licensalternativ för att passa olika organisationers behov. Detta inkluderar en version fokuserad på funktionssäkerhet som är certifierad av TÜV SÜD enligt de internationella standarderna IEC 61508, ISO 26262 och EN 50128. Denna flexibilitet är utökad tack vare IAR Systems verktyg som stödjer implementation av automatiska bygg- och testprocesser i Linux-baserade servermiljöer.

Mer teknisk information om utvecklingsverktygen finns på www.iar.com/iar-embedded-workbench/tools-for-rh850/.

Ladda ner (PDF)

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.