IAR Systems möjliggör innovativa produkter baserade på Raspberry Pi Pico

Stockholm, Sverige – 3 juni 2021 –  IAR Systems, en ledande leverantör av programvara och service för programmering av inbyggda system, presenterar idag stolt att utvecklingsverktygen IAR Embedded Workbench för Arm nu har stöd för RP2040, som är en processor designad av Raspberry Pi Foundation.

"Vi är väldigt glada över att den senaste versionen av IAR Embedded Workbench för Arm kommer med stöd för Raspberry Pi RP2040", sa Dr Eben Upton CBE, grundare av Raspberry Pi Foundation. ”Sedan lanseringen av RP2040 och Raspberry Pi Pico-utvecklingskortet i januari i år har vi sett ett snabbt mottagande av plattformen bland vårt community av utvecklare. Tillgången på högkvalitativa professionella utvecklingsverktyg är en viktig förutsättning för industriell användning av vår teknik, så detta är en viktig milstolpe för Raspberry Pi.”

”Raspberry Pi Foundation erbjuder ett unikt och engagerande sätt för utvecklare över hela världen att vara kreativa och innovativa”, kommenterade Anders Holmberg, Chief Technology Officer, IAR Systems. ”En viktig framgångsfaktor i dagens snabba programvaruutveckling är förmågan att kunna göra prototyper snabbt och utforska idéer på en lättanvänd utvecklingsplattform. IAR Embedded Workbench och Raspberry Pi Pico tar detta ett steg längre genom att möjliggöra en direkt väg från idé in i ett professionellt arbetsflöde.”

Med IAR Embedded Workbench förser IAR Systems sina kunder med marknadens mest omfattande processorstöd samt flexibla licensalternativ för att passa olika organisationers behov. IAR Embedded Workbench är en komplett uppsättning utvecklingsverktyg för att utveckla inbyggda system. Verktygen erbjuder en utvecklingsmiljö för hela utvecklingsprocessen och utvecklas kontinuerligt för att matcha nya behov hos utvecklare och marknaden. För att säkerställa kodkvalitet finns kodanalysverktygen C-STAT och C-RUN integrerade i IAR Embedded Workbench. Dessutom erbjuder IAR Systems global teknisk support och utbildningsmöjligheter online. Mer teknisk information om IAR Embedded Workbench för Arm finns på www.iar.com/ewarm.

Ladda ner (PDF)

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.