IAR Systems utser Dannielle Iversen till regionchef för Amerika

Stockholm, Sverige – 10 juni 2021 – IAR Systems, en ledande leverantör av programvara och service för programmering av inbyggda system, meddelar idag att företaget har utsett Dannielle Iversen till regionchef for IAR Systems Amerika. I denna roll kommer Dannielle att fortsätta fokusera på affärsexpansion i USA, Kanada, Central- och Sydamerika. Dessutom kommer hon att stötta IAR Systems kunder och kontor i regionen.

”Amerika är en av våra största marknader, med kunder som redan utvecklar många innovativa och kraftfulla produkter inom både etablerade marknader och nya växande marknader”, kommenterar Stefan Skarin, VD, IAR Systems. ”Dannielle tar med sig sin omfattande kompetens för det globala in i vår tillväxtplan för Amerika. Jag är övertygad om att hon i sin nya roll kommer att säkerställa att vi fortsätter leverera fantastiska lösningar, support och guidning som hjälper våra kunder att vara framgångsrika på sina respektive marknader.”

Dannielle Iversen är baserad på IAR Systems kontor i Foster City i Kalifornien. Hon började sin resa på IAR Systems som Global Sales Operations Manager år 2008 och 2019 blev hon Head of Global Business Operations. Genom sitt arbete har Dannielle bidragit till affärsexpansion och stärkta relationer med kunder inom industriautomation, medicinteknik och konsumentelektronik, samt även varit med att ge möjligheter till kunder inom nya marknader såsom IoT och robotteknik. Dannielle Iversen har en kandidatexamen i Business Administration/Software Technologies från California State University-Hayward School of Business and Economics.

“Tack vare vår långvariga närvaro i hela USA har vi kunnat stötta våra kunder i deras behov. Idag spelar våra produkter en avgörande roll för många utvecklingsteam när de utvecklar innovativa produkter”, säger Dannielle Iversen, regionchef Amerika, IAR Systems. ”Vi kommer att fortsätta bygga på våra team för att säkerställa att vi kan växa i kompetens och support, för att stötta vår växande kundbas i Amerika.”

Förutom huvudkontoret i Sverige finns IAR Systems representerat via kontor över hela världen. I USA finns sälj- och supportkontor i Kalifornien, Texas and Massachusetts.

Ladda ner (PDF)

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.