IAR Systems öppnar kontor i Indien

Denna etablering är ett svar på ökat marknadsbehov samt framtida potential i Indien

Stockholm, Sverige – 28 april 2020 – IAR Systems, en ledande leverantör av programvara för programmering av inbyggda system, meddelar idag att företaget expanderar ytterligare i Asien genom att öppna ett kontor i Indien.

Sedan många år tillbaka erbjuder IAR Systems högkvalitativa utvecklingsverktyg till företag i Indien genom sin säljstrategi med lokala partners. Det nya kontoret stärker IAR Systems närvaro i Indien för att möta marknadens ökande krav och framtida potential med senaste årens stora produktlanseringar inom säkerhet, tjänster, funktionell säkerhet och kodkvalitet. I samarbete med etablerade distributörer kan IAR Systems nu stötta sina kunder i Indien och deras behov i större skala och på nära håll.

“Indien är välkänt för sina många företag inom utveckling och programmeringscenter, och under de senaste åren har vi sett en ökad efterfrågan på våra produkter på marknaden”, kommenterar Stefan Skarin, VD, IAR Systems. ”Vi startade 2020 med att öppna kontor i Taiwan, och jag ser nu fram emot att ytterligare utöka vår verksamhet genom att öppna ett kontor i Indien.”

”Tack vare långvariga och väletablerade industrirelationer har vi kunnat erbjuda högkvalitativa utvecklingsverktyg till embedded-utvecklare i Indien under många år”, säger Fanny Nordlöf, nyligen tillträdd Country Manager India, IAR Systems. ”Jag är väldigt glad att nu få jobba närmare våra kunder i Indien, och jag är spänd av förväntan att få möjlighet att utöka våra relationer med lokala och globala företag samt att ta tillvara på framtida marknadspotential.”

IAR Systems kontor i Indien är planerat att starta sin verksamhet under tredje kvartalet 2020.

Ladda ner (PDF)

Vi stöder inte längre Internet Explorer. För att få bästa möjliga upplevelse av iar.com rekommenderar vi att du uppgraderar till en modern webbläsare som Chrome eller Edge.