Acrobe väljer Nocom för avancerad säkerhetslösning

Nocom får ytterligare driftavtal: Acrobe väljer Nocom för avancerad säkerhetslösning Acrobe Consulting AB har tecknat ett treårsavtal med Nocom, avseende drift av Acrobes egenutvecklade tjänst Acrobe Security Manager, ASM. Driften kommer att ske i Nocoms moderna drifthall i Solna. - Att lägga ut driften av vår produktionsmiljö var ett nödvändigt och kostnadseffektivt alternativ för oss, säger Joakim Johansson, Acrobe. - Nocom var ett självklart val på grund av de höga krav vi ställer på tillgänglighet och säkerhet. Acrobes nya tjänst ASM förser företag med skräddarskydd information om hot och sårbarheter. ASM filtrerar och rapporterar sårbarheter som matchar kundens profil och ger råd om hur man åtgärdar problemen. Tjänsten ger bland annat tillgång till länkar till programfixar från tillverkarna. Genom ASM kan företag dessutom få en extern analys av sin IT-miljö, för att kontrollera systemen och identifiera hot utifrån. - Vi har tecknat en rad nya driftavtal de senaste månaderna. Att en så säkerhetsmedveten kund som Acrobe väljer just Nocom som driftleverantör visar att vår satsning på säkerhet, service och tillgänglighet har lyckats, säger Joachim Orrblad, vd för Nocom Drift. - Marknaden ställer allt högre krav på IT-drift. Nocom har byggt upp kompetens och skapat en driftmiljö som väl svarar mot de höga krav som ställs idag. För mer information kontakta: Joachim Orrblad vd, Nocom Drift mobil: 0708 - 66 10 11 e-post: joachim.orrblad@nocom.se Nocom AB (publ) är ett IT-företag som säljer programvaror och drift med kvalificerad support och utbildning, för att underlätta och effektivisera verksamheten för företag i Norden. Erbjudandet omfattar fem affärsområden - integration, säkerhet, analys, utvecklingsverktyg och infrastruktur. Nocom har 75 anställda och finns representerat i Sverige, Norge och Finland. Företaget grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (NOCM B) sedan 1999. Läs mer på www.nocom.se Acrobe Consulting AB är en IT-säkerhetsleverantör verksam på den skandinaviska marknaden med kunder i Norge, Sverige, Finland, Danmark och Baltikum. Acrobe tillhandahåller produkter och tjänster som säkerställer digitala informationstillgångar i medelstora och stora organisationer. För mer information besök www.acrobe.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/15/20040115BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/15/20040115BIT00110/wkr0002.pdf