Amersham Pharmacia Biotech väljer Nocoms integrationslösning för affärskritiska system över hela världen Nocom har tecknat ett koncernavtal med Amersham Pharmacia Biotech avseende en totallösning för integration av persondatorer med centrala, affärskritiska värddatorsystem. Pharmacia Biotech har länge varit en stor kund till Nocom. Efter samgåendet med Amersham Life Science för två år sedan har man nu valt att standardisera enligt Nocoms lösning i hela koncernen, vilket ger 2.000 av de anställda runt om i världen tillgång till företagets affärskritiska system. Åtagandet omfattar ett årligt service- och supportavtal för samtliga användare på Amersham Pharmacia Biotech och även en försäljning av 800 nya licenser för WRQ:s Reflection Suite for the Enterprise. Avtalet är initialt värt cirka 2,2 miljoner kronor. - Att ett företags anställda via sina persondatorer snabbt och enkelt kan nå de centrala systemen, är en avgörande framgångsfaktor för många företag. Nocom har mångårig erfarenhet inom området, och vi är glada att Amersham Pharmacia Biotech väljer våra lösningar för hela koncernen, säger Stefan Edholm, marknadsdirektör, Nocom. Nocom är en av amerikanska WRQ:s främsta samarbetspartners på den nordiska marknaden. Hittills har Nocom infört motsvarande integrationslösningar hos drygt 700 nordiska företag med tillsammans mer än 100.000 användare. Frågor som rör pressmeddelandet besvaras av: Anders Jonson, vd Nocom, 0708 - 65 53 01 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/08/19991208BIT00170/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/08/19991208BIT00170/bit0002.pdf