Deltaco slutför storaffär med globalt IT-företag

Deltaco, som ingår i börsnoterade Nocom, har i veckan slutfört en storaffär med en av de ledande leverantörerna på den svenska IT-marknaden. Det sammanlagda saluvärdet uppgår till 3,2 miljoner kronor.

Avropsaffären inleddes med en mindre order i november 2006 och avser ett stort antal avancerade portreplikatorer till kassadatorer i en stor svensk butikskedja. Cirka 50 procent av varorna levererades i november och december 2006. Resterande del skall levereras under första kvartalet 2007.

Deltaco har under senare år satsat på att ta fram prisvärda kvalitetsprodukter för industrimarknaden och den här affären visar att Deltaco motsvarar industrimarknadens högt ställda krav.

- Det som avgjorde affären till Deltacos fördel var att vi kunde leverera en kvalitetsprodukt som både var det mest prisvärda alternativet och att vi kunde leverera produkten med kort varsel. Affären är både hedrande och ansvarsfull. Kunden och IT-leverantören är professionella aktörer och vi har nu fått chansen att visa vad vi går för, vilket bäddar för goda möjligheter till nya affärer framöver, säger Siamak Alian, vd för Deltaco.

– Nocom ser affären som ett kvitto på att Deltaco mer än väl möter industrins krav på kvalitetsprodukter, snabb leverans och bra priser. Affären är strategiskt viktig och kan öppna för fler större affärer inom industrisegmentet, säger Stefan Ström, vd Nocom.