Deltaco väljs till årets distributör

Nocoms dotterbolag Deltaco har erhållit tidningen IT-Branschens prestigefyllda Siriuspris som Årets Distributör.

I juryns motivering står det: "Deltacos stora kunskaper, goda service och positiva attityd har lett till bra marginaler, långsiktig lönsamhet och nöjda återförsäljare och har tagit distributören till (Sirius-)toppen. Deltaco är kittet i en föränderlig kanal."

”Vår filosofi är att sätta kunden i centrum genom att ha optimala priser och korta leveranstider. Vi är väldigt glada och stolta över utmärkelsen, speciellt därför att det är andra gången som vi får den. Det är ett bevis på att vår satsning på service och kvalité är långsiktig och att det har blivit en del av företagets kultur", säger Siamak Alian, vd på Deltaco.

Deltaco är Nordens största distributör av datortillbehör till återförsäljare och har drygt 3000 aktiva kunder. Deltaco erbjuder ett brett sortiment av datortillbehör innehållande kablage, nätverksprodukter, multimedieprodukter med mera.

”Jag är mycket glad att Deltaco som arbetar aktivt och långsiktigt med sin strategiska utveckling får detta erkännande. Bolaget har 15 år i rad gått med vinst mycket tack vare en företagskultur med en stark ledning, engagerade medarbetare och hög serviceanda. Vi gläds med Deltaco som är väl värd denna utmärkelse, säger Stefan Ström, vd Nocomkoncernen.

Deltaco utsågs till Årets Distributör även år 2000 av IT-branschen.