IAR Systems effektiviserar utveckling av industriapplikationer i Linux-baserade miljöer för Renesas RX

Stockholm, Sverige – 16 november 2020 – IAR Systems, en ledande leverantör av programvara och service för programmering av inbyggda system, meddelar att företagets verktyg för implementation av automatiska bygg- och testprocesser i Linux-baserade servermiljöer nu har stöd för Renesas RX. Detta utökade stöd är ännu ett steg i att bredda företagets erbjudande för Linux.

Moderna industriapplikationer är smartare, mer komplexa och har fler funktioner än någonsin tidigare, vilket driver på behovet att göra utvecklingen av inbyggda system mer skalbar och flexibel. Dessutom kräver utveckling av inbyggda system idag att organisationer även har automatiserade processer för att säkerställa kodkvalitet under hela utvecklings- och testprocessen. IAR Systems byggverktyg för Linux effektiviserar dessa processer, vilket gör det möjligt för organisationer att optimera sina resurser när det kommer till tiden som utvecklare lägger på sina projekt samt hur de ska hantera och använda licenser och servrar på bästa möjliga sätt. Verktygen har också stöd för kodanalysverktyget C-STAT.

”Renesas RX-processorer är väl spridda i användning både för små och stora applikationer, och vårt mål är att erbjuda den bästa utvecklingsupplevelsen för denna varierande kundbas. IAR Systems användarvänliga byggverktyg för Linux hjälper oss att kunna leverera en kraftfull och skalbar lösning genom utvecklingsprocessen, vilket gör det möjligt för våra kunder att bygga och testa sina applikationer mer effektivt”, kommenterade Daryl Khoo, Vice President, Marketing, IoT Platform Business Division, Renesas.