IAR Systems tillsätter Director of Corporate Development

Anders Holmberg, med mer än 25 års erfarenhet inom branschen för inbyggda system, är nu Director of Corporate Development

Uppsala, Sverige19 januari 2017 IAR Systems meddelar idag att företaget har tillsatt Anders Holmberg som Director of Corporate Development. Denna nya roll på IAR Systems kommer att fokusera på planering och genomförande av strategier för att möta företagets ökade ambitioner för framtida tillväxt.

”Eftersom vår marknad är i ständig förändring behöver vi vara mer aktiva i att hitta strategiska partnerskap, potentiella företagsförvärv och nya lösningar som hjälper våra kunder att effektivisera sin utveckling. Anders Holmberg kommer från och med nu att fokusera på dessa områden”, kommenterar Stefan Skarin, VD, IAR Systems. ”Anders Holmberg har en unik kunskap om vårt företag och bred erfarenhet från vår bransch och jag är övertygad om att han kommer att skapa nya spännande möjligheter för oss framöver.”

”Jag ser verkligen fram emot att få utforska ny teknik, nya marknader, nya affärsmodeller och nya relationer”, säger Anders Holmberg, Director of Corporate Development, IAR Systems. ”IAR Systems har en ledande position på marknaden för inbyggda system och detta i kombination med vår förstklassiga teknik och starka finansiella ställning gör det möjligt att bygga potential för tillväxt inom ännu outforskade områden.”

Anders Holmberg har sin bakgrund i beräkningsvetenskap och började sin karriär inom arbete med parallelldatorer och superdatorer under tidigt 1990-tal. Sedan dess har han arbetat både som utvecklare och utvecklingschef. Under de senaste tio åren har Anders fokuserat på avancerade verktyg för utveckling av inbyggda system. Bland annat har Anders introducerat programvaran IAR visualSTATE, ansvarat för säkerhetscertifiering av IAR Embedded Workbench samt varit ledande i lanseringen av IAR Systems tilläggsprodukter för kodanalys C-RUN and C-STAT.