Infinigate Holding AG förvärvar Nocom Security Nordic

Infinigate är en i Europa ledande värdeadderande distributör inom IT säkerhetslösningar. Genom förvärvet av Nocom Security Nordic utökar Infinigate sin marknad till att även omfatta Norden.

Nocom Security är en ledande värdeadderande distributör verksamt inom IT-säkerhetsdistribution och är en Nordisk organisation med 36 anställda i Sverige, Norge och Danmark. Nocom Security har byggt upp en stark nordisk närvaro hos leverantörer, återförsäljare och partners. Nocom Security och Infinigate har delvis en gemensam produkportfölj och kommer under en gemensam strategi att snabbt skapa synergier.

”Att förvärva Nocom Security innebär att vi stärkt vår marknadsposition betydligt genom närvaro i sex länder i Europa”, säger David Martinez, CEO of Infinigate.

”Infinigate är en framgångsrik IT säkerhetsdistributör som lyckats skapa en stark verksamhet i Europa. Den erfarenhet och kompetens vi skapat i Nocom Security blir en del av ett större och starkare Infinigate”, säger Stefan Ström vd och koncernchef, Nocom AB