Lansering av eIQnetworks produkter på den nordiska marknaden

Nocom stärker erbjudandet inom analys: Lansering av eIQnetworks produkter på den nordiska marknaden Nocom har tecknat ett distributionsavtal med det amerikanska programvaruföretaget eIQnetworks för den svenska, finska och norska marknaden. I eIQnetworks produktportfölj finns marknadsledande programvaror för analys av bland annat e-post och brandväggstrafik. Förutom att sälja programvaran, kommer Nocom att erbjuda kvalificerade supporttjänster för produkterna på den nordiska marknaden. eIQnetworks tillhandahåller programvaror för avancerad analys, rapportering och prestandahantering av applikationer och nätverk i realtid. Företaget har skapat en webbläsarbaserad lösning för flera plattformar som hjälper företag att kostnadseffektivt nyttja gjorda IT- investeringar. Nocom kommer att sälja produkterna MailAnalyzer, FirewallAnalyzer och SyslogAnalyzer, som har följande funktioner: MailAnalyzer - analys och rapportering för Microsoft Exchange, Lotus Domino och SendMail, samt inom kort även för Sun ONE Messaging Server. FirewallAnalyzer - analys, rapportering och övervakning av alla vanligt förekommande brandväggar. SyslogAnalyzer - analys och hantering av loggar från distribuerade Windows- och Unixservrar. Med den identifieras problemområden och vad som påverkar tillgängligheten för systemen. För mer information kontakta: Peter Lämber, försäljningschef Norden mobil: 0708 - 65 53 10 e-post: peter.lamber@nocom.se Nocom AB (publ) är ett IT-företag som säljer programvaror och drift med kvalificerad support och utbildning, för att underlätta och effektivisera verksamheten för företag i Norden. Erbjudandet omfattar fem teknikområden - integration, säkerhet, analys, utvecklingsverktyg och infrastruktur. Nocom har 80 anställda och finns representerat i Sverige, Norge och Finland. Företaget grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O- lista (NOCM B) sedan 1999. Läs mer på www.nocom.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/19/20030619BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/19/20030619BIT00180/wkr0002.pdf