Nocom breddar erbjudandet inom IT-säkerhet: Nocom blir distributör för SonicWALL i Sverige och Finland Nocom har tecknat ett avtal med amerikanska SonicWALL Inc., avseende distribution av företagets säkerhetslösningar på den svenska och finska marknaden. Sedan tidigare finns ett samarbete i Danmark mellan SonicWALL och Tempest, som sedan i maj ingår i Nocomkoncernen. Nocom kommer även att erbjuda supporttjänster kring SonicWALL:s produkter. - Vårt framgångsrika samarbete med Nocoms dotterbolag Tempest A/S har gett oss en stark marknadsposition i Danmark. Vi förväntar oss en rad synergieffekter med det utökade avtalet och räknar med att öka våra marknadsandelar på Nocoms övriga marknader, säger Fredrik Arveskär, ansvarig för Sverige och Finland, SonicWALL. SonicWALL erbjuder brandväggar i kombination med lösningar för virtuella privata nät (VPN), innehållsfiltrering, intrångsdetektering och virusskydd. Med säkerhetslösningen SonicWALL Global Management System får dessutom företag och Internetleverantörer (ISP) möjlighet att centralt övervaka och administrera flera, geografiskt spridda arbetsplatser. Nyligen utökade SonicWALL sitt erbjudande med brandväggar och VPN-servrar med gigabitprestanda samt centraladministrerade, trådlösa säkerhetslösningar och tjänster för intrångsskydd. - Med Tempests fleråriga erfarenhet och kompetens i ryggen kan vi komma igång snabbt med försäljningen i Sverige och Finland. SonicWALL:s lösningar är ett utmärkt komplement till vårt starka erbjudande inom IT-säkerhet, säger Peter Lämber, ansvarig för strategisk affärsutveckling, Nocom. För mer information kontakta: Peter Lämber strategisk affärsutveckling, Nocom mobil: 0708 - 65 53 10 e-post: peter.lamber@nocom.se Fredrik Arveskär SonicWALL mobil: 0704 - 20 02 82 e-post: farveskar@sonicwall.com Nocom AB (publ) är ett IT-företag som säljer programvaror med kvalificerad support och utbildning, för att underlätta och effektivisera verksamheten för företag i Norden. Erbjudandet omfattar fem teknikområden - integration, säkerhet, analys, utvecklingsverktyg och infrastruktur. Nocom Drift tillhandahåller såväl drift och hosting som avancerade tjänster för affärskritiska IT-lösningar. Nocom har cirka 95 anställda och finns representerat i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Företaget grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (NOCM B) sedan 1999. Läs mer på www.nocom.se SonicWALL, Inc. är en ledande leverantör av integrerade lösningar för nätverkssäkerhet och mobila lösningar för företag inom e-handel, utbildning, detaljhandel, hälso- och sjukvård samt för offentlig sektor. SonicWALL erbjuder heltäckande säkerhetslösningar bestående av brandväggar, virtuella privata nät (VPN) trådlösa lösningar, detektering av och skydd mot intrång, SSL-säkerhet , virusskydd och innehållsfiltrering. Huvudkontoret är beläget i Sunnyvale, CA. SonicWALL handlas på NASDAQ-börsen (SNWL). Läs mer på www.sonicwall.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/08/20040608BIT20170/wkr0005.pdf