Nocom Drift utökar samarbetet med Stockholms läns landsting

Nocom Drift utökar samarbetet med Stockholms läns landsting Nocom Drift stärker samarbetet med Stockholms läns landsting, genom ett ökat åtagande för Läkemedelsenheten, avseende drift och support av ett flertal webbplatser. Avtalet är en utökning av det samarbete mellan Nocom Drift och Stockholms läns landsting som inleddes i början av 2002. - Vår målsättning är att höja tillgängligheten för våra webbplatser samtidigt som vi frigör resurser. För att uppnå detta låter vi nu Nocom Drift ta helhetsansvaret för plattformen, snarare än att enbart sköta driften av ett antal servrar, säger Tommy Säll, Läkemedelsenheten, Stockholms läns landsting. - Vi söker stabilitet och ekonomisk effektivitet för vår drift. Vårt tidigare samarbete med Nocom Drift har visat att vi kan nå kostnadskontroll och samtidigt behålla den dynamik som våra tillämpningar kräver. Läkemedelsenheten har en rad strategiskt viktiga webbplatser. Janusinfo.se är landstingets webbplats för producentobunden läkemedelsinformation, och vänder sig till läkare och sjukvårdspersonal. E recept Stockholm (www.e-receptstockholm.se) är ett projekt som drivs i nära samarbete med Apoteket AB med mål att läkare skall skriva och överföra recept elektroniskt. Tillsammans med alla landsting och regioner deltar Stockholms läns landsting dessutom i ett nationellt projekt, SIL - Svensk Informationsdatabas för läkemedel (www.silinfo.se). Nocom Drift tar nu helhetsansvaret för driften av samtliga dessa webbplatser. Sedan tidigare sköter Nocom Drift driften av andra applikationer inom Läkemedelsenheten samt Internetportalen Vårdguiden och landstingets elektroniska katalogtjänst EK. För samtliga dessa webbplatser gäller mycket höga krav både på driftsäkerhet och på systemens tillgänglighet. - Att Läkemedelsenheten nu utökar samarbetet med Nocom Drift och låter oss ta ett större ansvar är ett kvitto på det förtroende vi byggt upp. Med denna affär stärker vi vår position ytterligare inom landstinget, säger Göran Medin, Chef för Nocom Drift. För mer information kontakta: Göran Medin Chef, Nocom Drift mobil: 0708 - 66 10 10 e-post: goran.medin@nocom.se Nocom Drift har en av Sveriges mest moderna drift- och hostinganläggningar och erbjuder fysisk och logisk säkerhet i kombination med avancerade tjänster för affärskritiska IT-lösningar samt effektiva ASP-tjänster för sms. Nocom Drift är beläget i Huvudsta, Solna. Nocom AB (publ) är ett IT-företag som säljer programvaror med kvalificerad support och utbildning, för att underlätta och effektivisera verksamheten för företag i Norden. Erbjudandet omfattar fem teknikområden - integration, säkerhet, analys, utvecklingsverktyg och infrastruktur. Nocom Drift tillhandahåller såväl drift och hosting som avancerade tjänster för affärskritiska IT-lösningar. Nocom har cirka 95 anställda och finns representerat i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Företaget grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (NOCM B) sedan 1999. Läs mer på www.nocom.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/07/20040607BIT20710/wkr0001.pdf