Nocom får ansvar för utvecklingen av Interjets WAP-tjänst

Nocom får ansvar för utvecklingen av Interjets WAP-tjänst Interjet har utsett Nocom till huvudleverantör av sina kommande WAP-tjänst. Nocom skall både leverera och utveckla tjänsten samt ansvara för driften av Interjets strategiska WAP-satsning. Interjet kommer att kunna erbjuda sina kunder biljettbokning, skräddarsydd information, orderbekräftelser, tidtabeller etc direkt till WAP-telefonen. "Att få ta ansvar för ett så viktigt kundprojekt åt Interjet i samarbete med SMART är en fortsatt bekräftelse på vår långsiktiga WAP-satsning," säger Anders Jonson, VD på Nocom. "Vi kan idag erbjuda kunder utveckling och dygnet runt-drift av WAP-applikationer för viktiga elektroniska affärsflöden med sina kunder. Nocom är också en leverantör av hela värdekedjan inom WAP, utveckling- installation-drift, vilket gör att vi kan ta ett helhetsansvar." avslutar Anders Jonson. "Vi valde Nocom som huvudleverantör för våra WAP-tjänst för att Nocom kan tillgodose våra höga krav på IT-säkerhet och tillgänglighet. Vi vill vara tidigt ute och erbjuda våra kunder den senaste tekniken inom kundservice och Travel Management," säger Peter Stegarås, VD för Interjet. "Vi har en hög andel kunder med en stor IT-mognad och det är viktigt för oss att kunna erbjuda tjänster som underlättar för dem som ofta är på resande fot och som arbetar på andra platser än det egna kontoret," avslutar Peter Stegarås. För mer information kontakta: Anders Jonson, VD Nocom, 0708-65 53 01 Peter Stegarås, VD Interjet, 0705-93 83 18 Jan Lundin, chef affärsutveckling SMART, 070-558 07 31 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/09/08/19990908BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/09/08/19990908BIT00190/bit0002.pdf