Nocom får driftsansvar för chattsajten DoBeDo

Nocom får driftsansvar för chattsajten DoBeDo Nocom får helhetsansvaret för driften av svenska DoBeDo, Europas snabbast växande chattvärld, som drivs av företaget Beedo. Chatten har cirka 300.000 registrerade användare bara i Sverige, och finns sedan i höstas även i England. Vid årsskiftet fortsätter den internationella expansionen med en etablering i Tyskland. Nocom får nu ansvaret för hela infrastrukturen för Beedos satsning, och kommer dessutom att rent fysiskt ta över driften till Nocom.nets datahall i Stockholm i början av nästa år. Vid val av samarbetspartner, prioriterade Beedo faktorer som pålitlighet och flexibilitet. - När vi nu lämnar över hela driftsanvaret till Nocom, kan vi fokusera på det som är vår styrka; nya idéer och snabb utveckling, säger Magnus Leijonborg, Chief Technology Officer på Beedo och den som tillsammans med vd:n Rickard Kylberg startade företaget i maj 1997. - Det är oerhört viktigt med en hög tillgänglighet i vår verksamhet. Den snabba expansionen och höga utvecklingstakten ställer stora krav på ett väl fungerande och flexibelt bakomliggande system, fortsätter Magnus Leijonborg. Beedo var ursprungligen ett konsultföretag, men har sedan de stora framgångarna med chatten DoBeDo helt koncentrerat sig på denna verksamhet. DoBeDo vänder sig till personer i åldrarna 16 - 26 år, och har cirka 15.000 besökare per dag. Nocom har gedigen erfarenhet inom driftsområdet och i den säkra datahallen sköts idag driften av system till bland annat Snowdrops, Dun & Bradstreet och Svenska Spel. - Med Nocom har Beedo fått en långsiktig partner, som kan klara den snabba expansionen såväl i Sverige som internationellt. Vi kan erbjuda hög tillgänglighet och driftsäkerhet , säger Otto Wiksell, v vd på Nocom.net. Frågor som rör pressmeddelandet besvaras av: Otto Wiksell, v vd Nocom.net, 070 - 426 90 02 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/14/19991214BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/14/19991214BIT00280/bit0002.pdf