Nocom får pris som årets Symantecdistributör i Norden

Nocom får pris som årets Symantecdistributör i Norden Nocom har tilldelats Symantecs pris som "Business Development Distributor of the Year 2003/2004" på den nordiska marknaden. Utmärkelsen delades ut vid Symantecs årliga distributörskonferens, som hölls i Rom i början av maj. Nocom tilldelas priset för "den utmärkta försäljningsutvecklingen, framförallt vad gäller avancerade säkerhetslösningar". I motiveringen nämns även Nocoms stora marknadskännedom samt effektiva marknadsaktiviteter som lyckats stärka Symantecs varumärke i Norden. - Det är mycket glädjande att Nocom tilldelats den här utmärkelsen. Det är ett kvitto på att vi har den kompetens som krävs för att tillgodose företagsmarknadens behov av avancerade säkerhetslösningar, säger Peter Lämber, strategisk affärutveckling, Nocom. - Vi har haft Symantec i vår produktportfölj i bara drygt ett år, och försäljningsutvecklingen har varit fantastisk. På kort tid har IT-säkerhet blivit ett av våra största affärsområden och vi ser en fortsatt stor potential inom området. För mer information kontakta: Peter Lämber, strategisk affärsutveckling, Nocom mobil: 0708 - 65 53 10 e-post: peter.lamber@nocom.se Nocom AB (publ) är ett IT-företag som säljer programvaror med kvalificerad support och utbildning, för att underlätta och effektivisera verksamheten för företag i Norden. Erbjudandet omfattar fem teknikområden - integration, säkerhet, analys, utvecklingsverktyg och infrastruktur. Nocom Drift tillhandahåller såväl drift och hosting som avancerade tjänster för affärskritiska IT-lösningar. Nocom har cirka 95 anställda och finns representerat i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Företaget grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (NOCM B) sedan 1999. Läs mer på www.nocom.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/14/20040514BIT20120/wkr0005.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/14/20040514BIT20120/bild.html Bilder