Nocom i Finland i storaffärer inom säkerhet och analys

Nocom i Finland i storaffärer inom säkerhet och analys Nocoms finska bolag avslutar årets tredje kvartal med två större affärer inom IT-säkerhet respektive webbanalys. Affärernas sammanlagda värde uppgår till cirka 1,3 miljoner kronor och omfattar såväl programvaror som supporttjänster. - Vi ser en ökning på den finska marknaden, både vad gäller den generella efterfrågan och orderstorleken, säger Peter Lämber, ansvarig för Nocoms verksamhet i Norge, Finland och Baltikum. - Särskilt glädjande är det att vi ser en tydlig tillväxt inom IT-säkerhetsområdet. Under det senaste året att vi gjort en rad viktiga kompletteringar av vårt erbjudande inom detta område. För mer information kontakta: Peter Lämber ansvarig för verksamheten i Norge, Finland och Baltikum, Nocom mobil: 0708 - 65 53 10 e-post: peter.lamber@nocom.se Nocom AB (publ) är ett IT-företag som säljer programvaror med kvalificerad support och utbildning, för att underlätta och effektivisera verksamheten för företag i Norden. Erbjudandet omfattar fem teknikområden - integration, säkerhet, analys, utvecklingsverktyg och infrastruktur. Nocom Drift tillhandahåller såväl drift och hosting som avancerade tjänster för affärskritiska IT-lösningar. Nocom har cirka 95 anställda och finns representerat i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Företaget grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (NOCM B) sedan 1999. Läs mer på www.nocom.se Nocom AB (publ) är ett IT-företag som säljer programvaror med kvalificerad support och utbildning, för att underlätta och effektivisera verksamheten för företag i Norden. Erbjudandet omfattar fem teknikområden - integration, säkerhet, analys, utvecklingsverktyg och infrastruktur. Nocom Drift tillhandahåller såväl drift och hosting som avancerade tjänster för affärskritiska IT-lösningar. Nocom har cirka 95 anställda och finns representerat i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Företaget grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (NOCM B) sedan 1999. Läs mer på www.nocom.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/11/20041011BIT21180/wkr0001.pdf