Nocom i ytterligare en betydande affär inom bank och finans: SEB väljer Nocoms lösning för koncernens samtliga webbplatser Nocom AB (publ) har tecknat ett avtal med SEB, avseende leverans av Veritys lösning för avancerade söktjänster på bankens intranät samt cirka 50 webbplatser. Förutom licenserna ingår supporttjänster i affären. Avtalet omfattar hela SEB-koncernen med 630 kontor och cirka 20.000 medarbetare i 16 länder. Valet av Verity är ett naturligt led i SEB:s strävan att verka för kundnöjdhet, kostnadseffektivitet och tvärfunktionell samverkan. Genom de koncerngemensamma sökfunktionerna uppnås omedelbara kostnadsbesparingar, samtidigt som kunder och anställda ges möjlighet till en betydligt förbättrad service. Nocom levererar en teknisk lösning som gör det möjligt för SEB:s kunder att enkelt hitta rätt information på sitt eget språk - svenska, engelska, tyska, polska, danska, norska eller finska. För SEB:s medarbetare innebär lösningen att innehållet i koncernens samtliga filservrar blir sökbara. Veritys teknik gör det möjligt att hantera över 200 dokumenttyper (pdf, word med flera). - Generellt ökar den här typen av satsningar på marknaden. Företag vill få maximal nytta av sina befintliga system och all den information som finns i dem, säger Stefan Skarin, vd på Nocom. - Affären är en fortsättning på vårt mångåriga samarbete med SEB. Nocom har en stark position på bank- och finansmarknaden, och bred kompetens inom integration av IT-lösningar. För mer information kontakta: Stefan Skarin, vd, Nocom mobil: 0708 - 65 10 05 e-post: stefan.skarin@nocom.se Nocom AB (publ) är ett innovativt IT-företag med huvudkontor i Uppsala. Företaget erbjuder IT-lösningar med inriktning på integration av affärskritisk information. I erbjudandet ingår ledande programvaror, konsulttjänster och övriga tjänster inom bland annat hosting, support och utbildning. Nocoms kunder är främst nordiska företag inom industri, telekom, handel samt bank och finans. Koncernen har cirka 150 anställda och finns representerad i Sverige, Norge och Finland. Nocom grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (NOCM B). www.nocom.se Verity Inc. är en ledande leverantör av infrastruktur till affärsportaler. Veritys programvara ger företag en mängd olika vägar för att förbättra tillgången till vital information. Med Verity i portalen, som i intranätportaler, e-handelsportaler eller marknadsportaler för B2B- aktiviteter, levereras korrekt, individanpassad information till anställda, partners, kunder och leverantörer. Till kunderna hör ABB, Telia, SEB, PRV, Nordea och Observer. www.verity.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/07/20020607BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/07/20020607BIT00260/wkr0002.pdf