Nocom inleder satsning i Baltikum - utökar samarbetet med Symantec

Nocom inleder satsning i Baltikum - utökar samarbetet med Symantec Nocom expanderar och satsar på försäljning i de baltiska länderna. I samband med detta utökas distributionsavtalet med Symantec, så att Nocom nu blir värdeadderande distributör av deras IT-säkerhetsprodukter även i Baltikum. Fokus kommer främst att ligga på Symantecs mer avancerade säkerhetslösningar för företag. Nocom är redan etablerat i Sverige, Danmark, Finland och Norge. - Att vi väljer att gå in i de baltiska länderna är en naturlig breddning av vår nordiska etablering. Baltikum är en spännande region med stark tillväxt och snabbt ökande IT-mognad. Redan idag finns efterfrågan på våra produkter och vår kompetens, och den framtida potentialen är naturligtvis stor, säger Stefan Skarin, vd i Nocom. - Extra glädjande är att Symantec är med oss i denna satsning. Vi samarbetar ju redan framgångsrikt i de nordiska länderna och IT-säkerhetsområdet expanderar snabbt. Genom sitt finska bolag har Nocom redan viss erfarenhet av försäljning till Baltikum. Satsningen inleds med Symantecs säkerhetslösningar, men företaget räknar med att inom kort kunna utöka det baltiska erbjudandet betydligt. - Symantec ställer höga krav på sina värdeadderande distributörer, inte minst när det gäller de mer avancerade säkerhetslösningarna. Nocom har den kompetens och erfarenhet som behövs för att uppfylla våra krav, säger Lars Olav Gaden, distributörsansvarig för Symantec i Norden och Baltikum. - Vi har sedan tidigare ett framgångsrikt samarbete med Nocom och ser mycket positivt på deras satsning på de baltiska länderna. Ansvarig för satsningen i Baltikum blir Peter Lämber, även ansvarig för Nocoms verksamhet i Norge och Finland. För mer information kontakta: Stefan Skarin, vd, Nocom mobil: 0708 - 65 10 05 e-post: stefan.skarin@nocom.se Peter Lämber, ansvarig för verksamheten i Norge, Finland och Baltikum, Nocom mobil: 0708 - 65 53 10 e-post: peter.lamber@nocom.se Nocom AB (publ) är ett IT-företag som säljer programvaror med kvalificerad support och utbildning, för att underlätta och effektivisera verksamheten för företag i Norden. Erbjudandet omfattar fem teknikområden - integration, säkerhet, analys, utvecklingsverktyg och infrastruktur. Nocom Drift tillhandahåller såväl drift och hosting som avancerade tjänster för affärskritiska IT-lösningar. Nocom har cirka 95 anställda och finns representerat i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Företaget grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (NOCM B) sedan 1999. Läs mer på www.nocom.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/28/20040927BIT20720/wkr0019.pdf