Nocom lanserar Jetro på den nordiska marknaden

Nocom lanserar Jetro på den nordiska marknaden Nocom har tecknat ett avtal med Jetro Platforms Ltd avseende distribution av företagets programvaror via återförsäljare i Sverige, Norge och Finland. Nocom kommer även att erbjuda supporttjänster och utbildning kring Jetros produkter. Med Jetros programvaror för serverbaserade IT-lösningar kan företag driftsätta och underhålla applikationer centralt, vilket ger betydligt minskade IT-kostnader. Programvarorna är enkla att installera och ger användarna snabb och säker tillgång till företagets affärskritiska applikationer och tjänster. - Jetros produkter är ett utmärkt komplement till vår produktportfölj, säger Peter Lämber, ansvarig för affärsutveckling programvaror, Nocom. - De är heltäckande, kostnadseffektiva och användarvänliga. Dessutom kan vi lansera produkterna samtidigt i Sverige, Norge och Finland. Det stämmer väl in i vår strategi att ha samma erbjudande i alla de nordiska länderna. - Vi är inne i en mycket expansiv fas och är glada att knyta Nocom till oss som samarbetspartner, säger Itamar Banayan, Vice President of Sales and Marketing, Jetro. - Vi har mött stort intresse för våra produkter på den nordiska marknaden. Nocom är en väletablerad distributör som har den rätta kompetensen och ett stort nät av återförsäljare över hela Norden. För mer information kontakta: Peter Lämber, ansvarig för affärsutveckling programvaror, Nocom mobil: 0708 - 65 53 10 e-post: peter.lamber@nocom.se Nocom AB (publ) är ett IT-företag som säljer programvaror och drift med kvalificerad support och utbildning, för att underlätta och effektivisera verksamheten för företag i Norden. Erbjudandet omfattar fem affärsområden - integration, säkerhet, analys, utvecklingsverktyg och infrastruktur. Nocom har cirka 75 anställda och finns representerat i Sverige, Norge och Finland. Företaget grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (NOCM B) sedan 1999. Läs mer på www.nocom.se Jetro Platforms Ltd. utvecklar programvaror för företag och fokuserar på serverbaserade datorlösningar. Jetros lösningar utnyttjar befintlig infrastruktur för att skapa en extremt användarvänlig arbetsmiljö som möjliggör säker behovsstyrd åtkomst till systemen, ökar prestanda, garanterar kontinuitet i verksamheten, minimerar säkerhetsriskerna och sänker de totala ägandekostnaderna. Jetros lösningar säljs över hela världen via ett nätverk av återförsäljare och integratörer av serverbaserade datorlösningar. Läs mer om Jetro Platforms, Jetro CockpIT® och Jetros serverbaserade datorlösningar på www.jp-inc.com. Eller e-posta till info@jp-inc.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/11/20040311BIT20090/wkr0001.pdf