Nocom öppnar kontor i Finland

Nocom öppnar kontor i Finland Nocom AB expanderar vidare genom att öppna ett kontor i Helsingfors. Som chef för det nya kontoret har Sampo Simojoki anställts. Nocom är sedan tidigare representerade i Sverige och Norge. "Att ta steget in i Finland är naturligt för oss. Vi har sedan flera år åtaganden och samarbete med Centura Software på den finska marknaden och att vara etablerade i världens mobiltätaste land är viktigt för vår omfattande satsning kring WAP" säger Anders Jonsson VD på Nocom. "Vårt samarbete med Nokia är naturligtvis en annan anledning till att vi etablerar oss på den finska marknaden" avslutar Anders Jonson. Nocom Finland kommer att leverera programvaror från ledande leverantörer, support, utbildning och konsulttjänster till den finska marknaden. Flertalet av de avtal Nocom har med sina programvaruleverantörer är redan idag på nordisk basis. För mer information kontakta: Anders Jonson, VD Nocom, 0708-65 53 01 Stefan Edholm, Marknadschef Nocom 0708-65 10 57 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/08/04/19990804BIT00220/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/1999/08/04/19990804BIT00220/bit0002.pdf