Nocom Partner Network exklusiv distributör av WebTrends i Sverige och Finland

Nocom Partner Network exklusiv distributör av WebTrends i Sverige och Finland Sedan den första augusti 2001 är Nocom Partner Network exklusiv distributör, så kallad Master Distributor, av WebTrends produkter på den svenska marknaden. Tidigare hade ett annat företag samma status, men WebTrends har valt att renodla sin kanalstrategi och låter Nocom Partner Network ta hela ansvaret för den svenska marknaden. Nocom Partner Network kommer även att vara exklusiv distributör på den finska marknaden. Där togs verksamheten över från Tayttopaa Oy från den första september. - Att vi nu är enda distributör av WebTrends gör att vi tar ett kliv framåt. Vi ökar fokuseringen och antalet aktiviteter för att kunna täcka in hela marknaden för WebTrends lösningar för webbanalys och säkerhet. Vår ökar också vår satsning på att tillhandahålla de tjänster som partners och deras kunder efterfrågar, säger Peter Lämber, vd för Nocom Partner Network. Nocom Partner Network har under sin tid som Master Distributor byggt upp en stark organisation med utbildning och support. Med Skandinaviens enda Autorized Training Center har företaget utbildat så många partners och kunder att Sverige har högst antal auktoriserade WebTrends-tekniker i Europa. WebTrends gick den 30 mars 2001 samman med NetIQ. Varumärket WebTrends finns kvar, men produkterna säljs och marknadsförs under företagsnamnet NetIQ. För mer information kontakta: Peter Lämber, vd, Nocom Partner Network mobil: 0708-65 53 10 e-post: peter.lamber@nocom.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/03/20010903BIT00640/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/03/20010903BIT00640/bit0002.pdf