Nocom Partner Network stärker sitt erbjudande inom säkerhetslösningar

Sybaris antivirusprogramvaror - serverbaserad lösning för högsta säkerhet

Nocom Partner Network har tecknat ett distributionsavtal med amerikanska Sybari. Avtalet avser försäljning och marknadsföring via partners och återförsäljare, samt support för Sybaris produkter i Sverige, Norge och Finland. Sybari är en ledande leverantör av antivirus- och säkerhetslösningar till grupprogramvaror som Microsoft Exchange och Lotus Notes. Sybaris programvara Antigen installeras direkt på servern, och är marknadens enda lösning som tillhandahåller upp till fem ledande virussökmotorer, som arbetar helt parallellt och i samverkan –Network Associates, Sophos, Computer Associates, Norman Data Defense och Kaspersky. All inkommande e-post och information kontrolleras och åtgärdas i realtid, vilket förhindrar virusspridning vidare i systemet. Trots den stora mängd information som bearbetas, påverkas inte serverns kapacitet eller prestanda. Redan idag har Nocom Partner Network ett nära samarbete med NetIQ och Norman, andra välkända leverantörer av säkerhetslösningar. Sybaris produkter stärker produktportföljen ytterligare, inte minst genom att NetIQ och Sybari redan har ett strategiskt samarbete internationellt, och Nocom Partner Network har nu ett starkt erbjudande på den nordiska marknaden. - Efterfrågan på säkerhetslösningar för e-postsystem har ökat kraftigt och Sybari passar väl in i vår produktstrategi, säger Peter Lämber, vd, Nocom Partner Network. Nocom Partner Network är ett dotterbolag till O-listenoterade Nocom AB (publ) och inriktat på distribution av ledande programvaror, främst inom säkerhet, dokumenthantering och webbanalys. - Genom våra 1.100 partners och återförsäljare kan Sybari snabbt etablera sig på marknaden och nå ett stort antal nordiska kunder. Sybaris produkter finns redan i drift hos en rad betydande svenska företag, som Telia, Birka Energi, SAS, Skandia, Ericsson och Tieto Enator. - Nocom Partner Network är ett välrenommerat företag med en stark ställning på återförsäljar-marknaden, säger Scott Lehmann, Channel Director EMEA Sybari Software Inc - Med sin goda marknadstäckning i Skandinavien och sin starka produktportfölj inom säkerhets- och antivirusområdet är Nocom Partner Network den idealiska distributionspartnern för Sybari. Avtalet är ett viktigt steg i vår fortsatta satsning på försäljning via återförsäljare, och Nocom ger oss de rätta förutsättningarna på den nordiska marknaden. För mer information kontakta: Peter Lämber, vd, Nocom Partner Network mobil: 0708 - 65 53 10 e-post: lamber@nocom.se Stefan Skarin, vd, Nocom mobil: 0708 - 65 10 05 e-post: stefan.skarin@nocom.se