Nocom Software inleder samarbete med Itera ASA

Nocom Software inleder samarbete med Itera ASA Nocom Software AB, distributionsföretag inom Nocomkoncernen, inleder ett samarbete med de svenska dotterbolagen till norska Itera ASA kring mobilt Internet samt analys av webb- och brandväggstrafik. Samarbetet omfattar i första steget de fyra Iterabolagen Diator, IT-Partner, Lan International och Agens. Med produkter från Nocom Software skapar Itera ASA i Stockholm ett kompetenscenter runt applikationsutveckling för mobila enheter. Inledningsvis kommer 10 personer i Stockholm att ingå i gruppen, som efter hand kommer att utvidgas och omfatta Iterakonsulter i Frankfurt, Berlin, Oslo och Köpenhamn. Itera ASA kommer från start att kunna erbjuda ASP- lösningar i Oslo och Stockholm för de kunder som själva inte vill drifta system. - I Itera ASA får vi en stark partner som kan erbjuda sina kunder stöd med managementkonsulting, applikationsutveckling och drift. Iteras kunskap och kompetens kombinerad med våra produkter gör att vi kan erbjuda marknaden spännande lösningar fokuserade på intrabusiness, det vill säga lösningar för den interna affärsrörelsen, säger Peter Lämber v vd på Nocom Software AB. - Nocom Software erbjuder avancerad programvara och det stöd vi behöver vid start av kompetenscentret. Vi kommer framför allt att arbeta med Nokia WAP Server och analysverktyg från WebTrends, som Nocom Software representerar, för att skapa anpassade lösningar för våra kunder, säger Ulf Magnusson, vd för IT-Partner och Diator. För mer information kontakta: Peter Lämber, v vd, Nocom Software AB, 0708. - 65 53 10, peter.lamber@nocom.se Ulf Magnusson, vd, IT-Partner och Diator, 0708 - 68 72 40, ulf.magnusson@it-partner.nu ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/07/20000607BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/07/20000607BIT00280/bit0002.pdf