Nocom stärker produktportföljen inom säkerhetslösningar: Nocom blir distributör för Symantec i Sverige och Finland Nocom AB har tecknat ett distributörsavtal med Symantec, vilket innebär att Nocom blir värdeadderande distributör (VAD) för Symantec på den svenska och finska marknaden. Nocom kan därmed erbjuda säkerhetslösningar och tjänster, som teknisk support och utbildning, dels till sitt eget nät av återförsäljare, dels till Symantecs certifierade partners och återförsäljare. Symantec är världsledande inom Internetsäkerhet och erbjuder ett brett spektrum av lösningar för innehålls- och nätverkssäkerhet för företag och privatpersoner. Nocom kommer att, via sina återförsäljare, erbjuda företag Symantecs integrerade säkerhetslösningar, brandväggar, virtuella privata nätverk (VPN), sårbarhetsanalys, intrångsdetekteringssystem, innehållsfiltrering och virusskydd. - Vi är mycket glada att knyta Nocom till oss som värdeadderande distributör. Nocom fokuserar på företagsmarknaden, som är i stort behov av kompetens inom säkerhetsområdet. Vi är övertygande om att Nocom är väl rustade att föra ut vår omfattande portfölj av säkerhetslösningar på marknaden, säger Petter Lautin, vd på Symantec i Norden. - Symantec är en ledande leverantör av säkerhetslösningar och har ett starkt varumärke som förknippas med kvalitet. Säkerhet är ett av våra fokusområden där vi ser en starkt växande marknad. Med Symantec i produktportföljen kan vi erbjuda våra kunder totala säkerhetslösningar, säger Peter Lämber, försäljningschef Norden, Nocom. För mer information kontakta: Peter Lämber försäljningschef Norden, Nocom mobil: 0708 - 65 53 10 e-post: peter.lamber@nocom.se Linda Johansson PR-ansvarig Symantec tel: 08-457 3440 e-post: ljohansson@symantec.com Nocom AB (publ) är ett innovativt IT-företag, med ett erbjudande riktat såväl direkt till företag som till partners och återförsäljare. Företaget är inriktat på IT-lösningar inom integration, infrastruktur, analys, säkerhet och utvecklingsverktyg. Erbjudandet omfattar marknadsledande programvaror med support, underhåll, expertstöd och utbildning. Drifthallen, e-channel center, erbjuder avancerade driftlösningar för affärskritiska system. I koncernen ingår även Travelutions, IT- och managementkonsulter med inriktning på resebranschen. Kunderna är främst stora och medelstora företag på den nordiska marknaden. Nocom har cirka 80 anställda och finns representerat i Sverige, Norge och Finland. Företaget grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (NOCM B) sedan 1999. Läs mer på www.nocom.se Symantec är världsledande inom internetsäkerhet och erbjuder ett brett spektrum av lösningar för innehålls- och nätverkssäkerhet för privatpersoner och företag. Företaget är ledande leverantör av virusskydd, brandväggar och virtuella privata nätverk, sårbarhetsanalyser, intrångsskydd, filtrering av Internetinnehåll och e- post, fjärrhantering samt säkerhetslösningar till företag i hela världen. Symantecs säkerhetsprodukter för konsumentsektorn av märket Norton är marknadsledande vad gäller detaljhandelsförsäljning och branschutmärkelser världen över. Företaget har sitt huvudkontor i Cupertino, Kalifornien och bedriver verksamhet i 38 länder. Mer information finns på http://www.symantec.com. Symantec Partner Program fokuserar på att erbjuda partners med inriktning på företagsmarknaden - experter inom internetsäkerhet, value- added återförsäljare och andra kanalpartners - med den expertis och de resurser de behöver för att planera, implementera och sköta komplexa säkerhetsarkitekturer för sina kunder genom att använda Symantecs säkerhetslösningar. Symantec erbjuder sina partners teknisk support, säljexpertis, och avgiftsbelagd utbildning och certifiering i att sköta och installera Symantecs lösningar inom fyra tekniska områden som är kritiska i dagens nätverksmiljö: virusskydd och innehållsfiltrering, brandväggs- och VPN-tekniker, intrångsdetekteringssystem och sårbarhetshantering. För mer information eller för att ansöka om att bli Symantecpartner, besök: www.symantec.se/region/se/partner/index.html ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/10/20030410BIT00580/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/10/20030410BIT00580/wkr0002.pdf