Nocom Sverige tecknar miljonavtal inom IT-säkerhet

Nordiska och baltiska företag väljer Symantecs helhetslösningar för IT-säkerhet

Nocom Sverige, dotterbolag till O-listenoterade Nocom, har på kort tid tecknat ett flertal betydande order inom IT-säkerhetsområdet. Genom sina återförsäljare i Sverige, Finland och Baltikum har Nocom sålt säkerhetslösningar som bland annat omfattar virusskydd, personliga brandväggar och skräppostskydd från den ledande IT-säkerhetsleverantören Symantec. En order omfattar avancerad intrångsdetektering från Symantec och är den enskilt största sådana installationen i regionen. Värdet på de fem orderna uppgår till totalt 16,4 miljoner kronor. Allt fler företag väljer idag att ta ett helhetsgrepp på sin IT-säkerhet och söker breda lösningar för att skydda sin IT-miljö. Symantec har en ledande ställning inom området för informationssäkerhet och tillgänglighet, och erbjuder ett komplett utbud av produkter – från virusskydd till avancerade helhetslösningar för stora företag med höga och komplexa krav på IT-säkerhet. – Vi ser en ökad efterfrågan på heltäckande IT-säkerhetslösningar i hela Norden och Baltikum. Att skydda IT-miljön handlar ytterst om att skydda företagets tillgångar och dess verksamhet. IT-säkerhetsfrågorna har vuxit i betydelse och har blivit en strategisk fråga för företagsledningen, säger Anders Vallenfjord, vd i Nocom Sverige. – Nocom erbjuder produkter från marknadsledande leverantörer inom IT-säkerhetsområdet. Det nära samarbetet med leverantörerna och Nocoms höga kompetens gör att vi aktivt kan stötta våra återförsäljare i deras affärsprocesser och kundkontakter. Vår styrka har alltid varit att kombinera vår kompetens med leverantörernas produkter och återförsäljarnas resurser. Det är så vi skapar mervärde och långsiktig lönsamhet för alla parter.