Nocom tecknar avtal med LOTS AB angående mjukvara för affärsprocessen LOTS

Uppsala den 2 juli 1999 Nocom tecknar avtal med LOTS AB angående mjukvara för affärsprocessen LOTS® Nocom AB har tecknat ett avtal med LOTS AB angående gemensam marknadsföring, introduktion och försäljning av LOTS Online , mjukvara till stöd för affärsprocessen LOTS®. LOTS Online är utvecklat under ett samarbetsprojekt mellan LOTS AB, Nocom AB samt två av LOTS AB:s största kunder, SPP och norska Telenor. LOTS AB, ett av de ledande företagen i Skandinavien, har utvecklat synsättet, språket och verktyget LOTS®, vilket har introducerats i många företag och organisationer sedan snart 25 år. LOTS AB tränar och licensierar även sk interna processledare, som för LOTS® vidare ut i företagen och organisationerna och håller LOTS® levande. "LOTS Online är en internetapplikation utvecklad av oss på Nocom AB. Med LOTS Online kan man, var man än befinner sig i världen, via en webbläsare, ha tillgång till sina affärsplaner. Affärsplanerna kan också länkas samman med olika informationskällor, inom och utom företaget, säger Anders Jonson, verkställande direktör Nocom AB " "I och med introduktionen av LOTS Online har LOTS AB fått en kompletterande produkt för att underlätta att hålla affärsplanerna levande hos våra kunder, säger Stephan Ekström, verkställande direktör LOTS AB" För mer information, kontakta: Nocom AB:Birgitta Wikmark, telefon 018-65 55 00 LOTS AB: Stephan Ekström, telefon 08-789 88 00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/07/02/19990702BIT00350/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/07/02/19990702BIT00350/bit0002.doc