Nocom tecknar avtal värda 4 miljoner med ledande kreditinformationsföretag

Nocom tecknar avtal värda 4 miljoner med ledande kreditinformationsföretag Nocom.net har tecknat avtal med två av Nordens ledande affärs- och kreditinformations-företag, varav det ena är Dun & Bradstreet Sverige AB, gällande implementering, drift och övervakning av ett arkivsystem för finansiell företagsinformation. Avtalen löper på tre år och uppgår till totalt 4 miljoner kronor. Lösningarna innebär att kreditinformationsföretagen skapar betaltjänster på Internet för snabb och säker informationsåtkomst. - Att vi får ansvaret för hanteringen och lagringen av den här typen av finansiell information. är ett verkligt genombrott för vårt säkra tjänstenät, säger Anders Jonson, vd på Nocom. - Vi kan idag erbjuda den finansiella marknaden en av de säkraste och mest kostnadseffektiva driftmiljöerna för viktiga elektroniska affärsflöden över såväl fasta som mobila nätverk, dygnet runt, avslutar Anders Jonson. Frågor som rör pressmeddelandet besvaras av: Anders Jonson, vd Nocom, 0708-65 53 01 Otto Wiksell, marknadschef Nocom.net, 0704-269002 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/10/19/19991019BIT00260/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/10/19/19991019BIT00260/bit0002.pdf