Nocom tecknar internationell stororder

Nocom tecknar internationell stororder Nocom AB (publ) har tecknat ett större internationellt avtal avseende experttjänster inom content management samt leverans av e- businessplattform. Nocom får en ledande position i utvecklingen av systemet, som kommer att driftssättas i ett flertal europeiska länder under våren 2001. "Denna order, tillsammans med flera andra den senaste tiden, stärker inte bara Nocoms internationella position utan även vår positiva bild av fjärde kvartalet ", säger Tomas Nygren, vd på Nocom. Värdet för dessa ordrar för Nocom uppgår initialt till cirka 15 miljoner kronor. Nocom är ett av de ledande företagen i Norden på denna typ av affärskritiska Internetlösningar, som baseras på Vignette e- businessplattform, med kunder som Aftonbladet, Torget, Föreningssparbanken med flera. "Vår långsiktiga satsning på kvalitet och hög kompetens kring avancerade Internetlösningar når allt mer framgång internationellt", säger Niclas Sahlgren, affärsområdeschef för Media & kommunikation på Nocom. "Vi är en av de få systemleverantörer som idag klarar de högt ställda internationella kraven på kombinationen av utveckling och snabb driftssättning av affärskritiska Internettjänster." För mer information kontakta: Niclas Sahlgren, Nocom, affärsområdeschef Media & kommunikation Telefon: 0708-65 10 04 e-post: niclas.sahlgren@nocom.se Tomas Nygren, Nocom, vd Telefon: 0708-65 53 16 e-post: tomas.nygren@nocom.se Eller besök: www.nocom.se Nocom AB (publ) grundades 1985 och är noterat på Stockholms Fondbörs Attract 40 (NOCM B). Nocom erbjuder företag lösningar för elektroniska affärer över Internet och mobila nätverk. Verksamheten bedrivs från huvudkontoret i Uppsala med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Helsingfors, Köpenhamn, London och Warszawa. Antalet anställda i koncernen uppgår till cirka 230 personer. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/06/20001206BIT00520/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/06/20001206BIT00520/bit0002.pdf