Nocom tecknar ramavtal med Bredbandsbolaget: Fler nya affärer, men fortsatt avvaktande marknad Nocom AB (publ) har tecknat ett ramavtal med Bredbandsbolaget - B2 Bredband AB (publ) - avseende kvalificerade konsulttjänster inom integrationslösningar. I ett första steg levererar Nocom utveckling och test av lösningar baserade på teknik från amerikanska TIBCO, som Bredbandsbolaget har valt som standardplattform för all integration. Avtalet omfattar löpande avrop av konsulttjänster inom BPM (Business Process Management), systemintegration och projektledning. Nocoms initiala insats blir att integrera Bredbandsbolagets debiteringssystem och produktionssystem samt hantera systemens processflöde inför kommande lansering av nättjänster. - Vi samarbetar med TIBCO sedan i höstas och tillsammans kan vi erbjuda världsledande teknik i kombination med kvalificerade konsult- och supporttjänster, säger Stefan Skarin, vd, Nocom. - Vi har under åren byggt upp betydande kompetens inom just integration, ett område som vi bedömer ha en stor potential framöver - den fortsatt svaga IT-konjunkturen till trots. Den allmänt svaga marknadsutvecklingen, främst vad gäller konsulttjänster, har lett till försenade och uteblivna intäkter. Trots detta visar Nocom en resultatförbättring under första kvartalet 2002, jämfört med motsvarande period förra året, dock utan att nå lönsamhet. Nocom är fortsatt finansiellt starkt och inte i behov av ytterligare finansiering. Mer information lämnas i Nocoms delårsrapport den 29 april 2002, då även företagets långsiktiga finansiella mål kommer att presenteras. För mer information kontakta: Stefan Skarin, vd, Nocom mobil: 0708 - 65 10 05 e-post: stefan.skarin@nocom.se Nocom AB (publ) är ett IT-företag med huvudkontor i Uppsala. Företaget erbjuder heltäckande IT-lösningar - ledande programvaror, konsulttjänster och övriga tjänster inom bland annat drift, support och utbildning. Nocoms kunder är främst nordiska företag inom industri, telekom, handel, bank och finans. Nocomkoncernen har cirka 150 anställda och finns representerad i Sverige, Norge och Finland. Nocom grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (NOCM B). www.nocom.se Bredbandsbolaget är Sveriges största leverantör av äkta bredband, med hittills 220 000 anslutna hushåll och över 70 000 kunder i ett växande bredbandsnät som idag når cirka 40 orter runt om i landet. Företaget grundades 1998 och har cirka 170 anställda. Största ägare i Bredbandsbolaget är NTL, Investor, The Carlyle Group, Continuum Group och Access Industries. Bredbandsbolagets tjänst Bredband Hemma utsågs i december 2001 till Sveriges bästa bredbandstjänst av InternetWorlds läsare. Ytterligare information finns på www.bredband.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/15/20020415BIT00490/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/15/20020415BIT00490/wkr0002.pdf