Nocom tecknar WAP-avtal med Scandic Hotels för 370.000 stamkunder

Nocom tecknar WAP-avtal med Scandic Hotels för 370.000 stamkunder Nocom har tecknat ett avtal med Scandic Hotels, angående uppbyggnad och drift av en mobil WAP-tjänst (Wireless Application Protocol) till deras 370 000 stamkunder. Den nya tjänsten ger Scandic Hotels kunder tillgång till en rad nya funktioner - bland annat snabb hotellrumsbokning och information om olika evenemang - oavsett var de befinner sig och tidpunkt på dygnet. Tjänsten, som kan nås över hela Europa, blir möjlig genom @ @ Nocoms WAP Direct koncept. WAP Direct är en operatörsoberoende tjänst som gör det möjligt att distribuera och driva avancerade mobila nättjänster på ett säkert och snabbt sätt. "Vi är glada att som första hotellkedja i världen erbjuda våra kunder möjligheten att dra nytta av WAP-tekniken", säger Roland Nilsson, vd och koncernchef på Scandic Hotels. "Detta är bara första steget i en satsning på mobila tjänster. Det samarbete vi nu inlett med ledande aktörer på marknaden ger oss och våra kunder ett försprång i nyttjandet av den mobila tekniken." @ För att klara Scandic Hotels krav har WAP Direct vidareutvecklats, så att man nu automatiskt kan konfigurera och uppdatera kundernas telefoner över GSM-nätet. Denna funktion gör att Scandic Hotels enkelt kan hantera registreringen av alla sina mobila kunder via en speciell webbsida. Nocom är först i världen med att erbjuda denna lösning direkt till företag och den innebär att anpassningen av WAP-telefonerna kommer att vara mycket @ enkel via WAP Direct . "Att Nocom fått förtroendet att hjälpa Scandic Hotels med projektledning och utveckling av mobila tjänster visar att vi idag är väl rustade att hantera den här typen av lösningar för ett stort antal användare. Lösningen visar hur WAP-tekniken kan användas för att öka stora företags kundtjänster och förstärka kundrelationerna", säger Anders Jonson, vd på Nocom. I Scandics lösning ansvarar Nocom för projekledning, drift och programvara, Nokia för telefoner och WAP-teknik och Geab-The Phone House för paketering och slutleverans till kunderna. Frågor som rör pressmeddelandet besvaras av: Anders Jonson, vd Nocom, mobil: 0708-65 53 01 e-post: anders.jonson@nocom.se Gunnar Brandberg, marknadsdirektör, Scandic Hotels, tel: 08 - 517 352 12, mobil: 0709 - 73 52 12 För mer information, se även: www.nocom.se eller www.scandic-hotels.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/21/20000121BIT00230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/21/20000121BIT00230/bit0002.pdf