Nocom tecknar ytterligare avtal inom integration

Nocom tecknar ytterligare avtal inom integration Nocom har tecknat två avtal inom integrationsområdet. Affärerna, som är utökningar av samarbeten med etablerade kunder, omfattar såväl licenser som supporttjänster. Det sammanlagda ordervärdet uppgår till 3,8 miljoner kronor. Licenserna avser programvaror för värddatoråtkomst, det vill säga integration mellan persondatorer och värddatorer. Tjänsterna inom Nocom Support omfattar allt från uppdateringar och nya versioner till rådgivning, kvalitetssäkring och kvalificerad problemlösning. Under åren har Nocom byggt upp betydande kompetens och erfarenhet inom värddatoråtkomst. - Vi ser att efterfrågan inom integrationsområdet är stabil, trots att IT-marknaden generellt präglas av svag efterfrågan och en låg investeringsnivå, säger Tobias Svensson, affärsområdesansvarig integration, Nocom. - Företag väljer idag att investera i sina befintliga system, snarare än att investera i helt nya IT-miljöer. Detta gynnar Nocom, som är ledande inom värddatoråtkomst i Sverige. Vi erbjuder lösningar som ger de omedelbara kostnadsbesparingar som efterfrågas på marknaden idag. För mer information kontakta: Tobias Svensson affärsområdesansvarig integration, Nocom mobil: 0708 - 65 10 71 e-post: tobias.svensson@nocom.se Nocom AB (publ) är ett IT-företag som säljer programvaror och drift med kvalificerad support och utbildning, för att underlätta och effektivisera verksamheten för företag i Norden. Erbjudandet omfattar fem affärsområden - integration, säkerhet, analys, utvecklingsverktyg och infrastruktur. Nocom har 75 anställda och finns representerat i Sverige, Norge och Finland. Företaget grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (NOCM B) sedan 1999. Läs mer på www.nocom.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/04/20031104BIT00490/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/04/20031104BIT00490/wkr0002.pdf